اخبار 17 دی 1402 - 7 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

نامه به وزیر بهداشت درخصوص افزایش خودکشی دستیاران پزشکی

نامه‌ هیأت مدیره‌ انجمن علمی روان‌درمانی ایران به وزیر  بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در رابطه با گزارش‌های اخیر خودکشی دستیاران پزشکی

نامه‌ هیأت مدیره‌ انجمن علمی روان‌درمانی ایران به وزیر  بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در رابطه با گزارش‌های اخیر خودکشی دستیاران پزشکی

به گزارش بهروان نیوز به نقل از انجمن علمی روان درمانی ایران، طی چند هفته گذشته گزارش‌های متعددی از افزایش خودکشی دستیاران پزشکی منتشر شده است. از این رو بهروز دولتشاهی، رئیس انجمن علمی روان درمانی ایران طی نامه ای به بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نگرانی خود و جامعه پزشکی، روان‌شناسی و روان درمانی را نسبت به این مسئله ابراز کرد.

متن نامه به شرح زیر است:
«جناب آقای دکتر بهرام عین اللهی وزیر محترم بهداشت و درمان و آموزش پزشکی

با سلام و احترام

گزارش‌های اخیر خودکشی دستیاران پزشکی در ایران که حاکی از افزایش این اقدام نسبت به گذشته است موجب نگرانی و تاسف عمیق در اقشار مختلف کشور به ویژه جامعه‌ی پزشکی شده است.

از دست دادن جوانان رشید و دانشمند مملکت زخمی است که جای آن سال‌ها در قلب و روح جامعه ماندگار خواهد بود و سؤالات مختلفی را در مورد علل و عوامل آن در اذهان ایجاد می کند. کاهش تعداد دستیاران، کار سنگین در دوره دستیاری همراه با چشم انداز آینده ای مبهم و نیز تعهدات سنگین که در بدو ورود به دوره‌ی دستیاری گرفته می‌شود به عنوان نمونه‌ای از این مسائل نه تنها توجه وزارتخانه بلکه توجه قانونگذاران را می طلبد.

مستدعی است که با در نظر گرفتن اولویت بسیار بالای این موضوع قضایی برای بررسی دلایل مختلف و نیز اقدام عاجل فراهم گردد. در مجموع بررسی و ارزیابی علل اقدام به خودکشی در دستیاران پزشکی نیاز به نگاهی همه جانبه و مبتنی بر شواهد علمی روانشناختی و جامعه شناختی دارد. همفکری و اقدام جدی در این زمینه با کمک گرفتن از اشخاص گروه‌های دانشگاهی و نهادهای معتبر علمی حداقل فعالیتی است که می تواند در جهت پیشگیری از فجایع مشابه موثر باشد.

انجمن علمی روان درمانی ایران به عنوان یکی از نهادهای اصلی در زمینه سلامت روان جامعه با ابراز تاسف عمیق از افزایش خودکشی در دستیاران و پزشکان آمادگی خود را برای دادن مشاوره و انجام پژوهش‌های کیفی و کمی در راستای بررسی علل چنین اقداماتی از منظر روانشناختی و استفاده و کمک گرفتن از ظرفیت بالای جامعه روان درمانگران کشور اعلام می دارد.

در پایان امیدواریم وزارت محترم بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با اقدام جدی علمی، به موقع و با مشارکت و استفاده از ظرفیت نهادهای معتبر علمی کشور از گسترش چنین اتفاقات غمباری در کشور جلوگیری کند.

تشکر

دکتر بهروز دولتشاهی

رئیس انجمن علمی روان درمانی ایران»

با توجه به این مسئله می‌توانید برنامه «کیوسک؛ خودکشی» را که در بخشی از آن به این مسئله پرداخته است، مشاهده فرمایید. 

نامه‌ هیأت مدیره‌ انجمن علمی روان‌درمانی ایران به وزیر  بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در رابطه با گزارش‌های اخیر خودکشی دستیاران پزشکی
نویسنده
فاطمه فلاح
مطالب مرتبط
  • دیدگاه‌هایی که حاوی ناسزا و افترا است، به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • برای بهتر و روان‌تر خوانده شدن دیدگاه شما، بهتر است از متن به صورت فارسی استفاده کنید نه با حروف فینگلیش
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به دیدگاه دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *