اخبار 01 دی 1402 - 7 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
شهین علیایی زند در دهمین نشست کنگره انجمن روان درمانی ایران مطرح کرد:

با فرد آسیب دیده جنسی چگونه ارتباط درمانی برقرار کنیم؟

در دهمین نشست کنگره روان درمانی ایران شهین علیایی زند درباره ارتباط با فرد آسیب دیده جنسی سخنرانی کرد.

فرد آسیب دیده جنسی

آزار جنسی یک پدیده بسیار جهان شمولی است. آزار دیدگان جنسی حدود ۱۷ سال طول می‌کشد تا بتوانند درباره اتفاقی که افتاده صحبت کنند. که در ایران این زمان بیشتر است. قربانیان آزار جنسی طیف بسیار وسیعی هستند. 


به گزارش بهروان نیوز، علیایی در ابتدای صحبت‌های خود داستانی را تعریف کرد که درخصوص آسیب جنسی، دانشجویی به او می‌گوید: «آن‌جا این مسائل حل است و از این چیزها وجود ندارد!». علیایی پس از تعریف این داستان مطرح کرد که آزار جنسی در تمام جوامع وجود دارد و تنها میزان آن فرق می‌کند. البته شاید چون در برخی جوامع بیشتر می‌توان درباره آن صحبت کرد بیشتر عَلم می‌شود.


این روانشناس در ادامه با استناد به یک مقاله نروژی گفت که حدود 17 سال طول می‌کشد تا قربانیان آزار جنسی بتوانند درباره آن صحبت کنند. کسانی که در دوران کودکی آزار جنسی دیده‌اند، نمی‌توانند همان لحظه آن را بیان کنند. این روانشناس تصریح کرد که طبق مطالعات او این روند در ایران بیشتر طول می‌کشد.


او در بخش دیگر صحبت های خود به این مسئله اشاره کرد که طبق تحقیقات جهانی، آزار جنسی پدیده جهان شمول است. اما خوش به حال جوامعی که می‌توانند این درد را بیان کنند. همچنین علیایی به درمانگران تذکر داد در مواجهه با آزاردیدگان جنسی بهت زده و هراس ناک نباشند و وارد جزئیات اتفاق نشوند و یک داستان کلی کافی است.

اسلاید قبلی
اسلاید بعدی
نویسنده
فاطمه فلاح
مطالب مرتبط
  • دیدگاه‌هایی که حاوی ناسزا و افترا است، به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • برای بهتر و روان‌تر خوانده شدن دیدگاه شما، بهتر است از متن به صورت فارسی استفاده کنید نه با حروف فینگلیش
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به دیدگاه دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *