اخبار 29 آذر 1402 - 7 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0
در نشست چهارم کنگره روان درمانی مطرح شد:

اهمیت اتحاد در ارتباط درمانی

نشست چهارم پنجمین کنگره روان درمانی با موضوعاتی چون «اهمیت رابطه درمانی در فرآیند و پیامدهای روان درمانی افراد دارای تجربه تروما» «اتحاد درمانی در روان درمانی یکپارچه نگر» «ویژگی‌های رابطه درمانی کارآمد» و «پیامدهای رابطه درمانی با درمانگر» برگزار شد.

به گزارش بهروان نیوز، در این نشست نورمحمد بخشانی جمله‌ای به نقل از فروید گفت که رابطه درمانگر و بیمار کلید درمان موفقیت آمیز است که این درمان موفق مستلزم بکارگیری مهارت تکنیکی و مهارت ایجاد و حفظ رابطه کاری است. همچنین او اشاره کرد که اتحاد درمانی اساس درمان است.
سپس شهرام وزیری درباره ارتباط‌ ‌درمانی از دیدگاه روان‌درمانی‌های یکپارچه نگر صحبت کرد. او در تعریف این رویکرد گفت: آن چیزی که می‌توانیم از رویکردهای مختلف بیاموزیم و آن را در عمل درمان پیاده‌سازی‌ کنیم.
در ادامه او بر اهمیت اتحاد درمانی و اهمیت شکل‌گیری این پدیده در ارتباط درمانگر و درمانجو تاکید کرد و مهم‌ترین مولفه‌های این اتحاد را در احترام، توجه فردی، تعهد مشترک، انعطاف‌پذیری و فهم مشترک معرفی کرد که در همه رویکردهای روان‌درمانی مشترک است.
فرح لطفی کاشانی سخنران بعدی بود که درباره پیامدهای رابطه درمانی بر درمانگران صحبت کرد. در ابتدای‌ صحبت، او بر اهمیت همدلی در درمان تاکید کرد و صحبت‌های خود را با اشاره به خستگی ناشی از همدلی در درمانگرها ادامه داد.
او برای جلوگیری از این پدیده بر وظیفه درمانگر بر شناخت هیجانات خودش‌ تاکید کرد و برای عملکرد بهتر در جلسه درمان، به تشویق روان‌شناس در شناخت احوالات خود پرداخت.
اسلاید قبلی
اسلاید بعدی
نویسنده
فاطمه فلاح
مطالب مرتبط
  • دیدگاه‌هایی که حاوی ناسزا و افترا است، به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • برای بهتر و روان‌تر خوانده شدن دیدگاه شما، بهتر است از متن به صورت فارسی استفاده کنید نه با حروف فینگلیش
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به دیدگاه دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *