اخبار 11 مهر 1402 - 10 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

نامه جمعی از کاندیدای شورای مرکزی و هیات بازرسان به قالیباف

جمعی از کاندیدای پنجمین دوره از انتخابات شورای مرکزی وهیات بازرسان به محمدباقر قالیباف نامه زدند.

به گزارش بهروان نیوز به نقل از کانال تلگرامی سایکوپرس، در این نامه کاندیدا خواستار رسیدگی به حق ضایع شده خود در انتخابات دوره پنجم شده‌اند.

متن نامه به شرح زیر است:

«جناب آقای دکتر قالیباف
رئیس محترم مجلس شورای اسلامی
 سلام علیکم
احتراماً؛ ما جمعی از کاندیداهای شورای مرکزی و هیأت بازرسان که براساس نامه حضرتعالی مبنی‌بر مغایربودن آئین‌نامه هیئت وزیران با قانون تشکیل سازمان نظام روانشناسی ومشاوره وقانونی بودن انتخابات بر اساس دستورالعمل شورای مرکزی در رقابت انتخاباتی که توسط سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره در مورخ 1402/05/20  در حال برگزاری شرکت نموده‌ایم؛ که با مداخله نمایندگان دولت و نهادهای نظارتی متوقف گردید و انتخاباتی غیرقانونی بر اساس آئین نامه ملغی شده هیت وزیران بدون داشتن هرگونه تشریفات قانونی از جمله هیئت نظارت و اجرایی توسط وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری برگزار گردید و افرادی با 7 درصد کل اعضاء انتخاب شده‌اند و حقوق 294 نفر که جملگی شخصیت‌ها و بزرگان جامعه روان‌شناسی و مشاوره بوده‌اند و 93 درصد اعضاء، ضایع شده است.

باستحضار می‌رساند؛ هیئت محترم وزیران در تاریخ 23/12/1401 آئین‌نامه برگزاری انتخابات شورای مرکزی و هیئت بازرسان را ابلاغ نمودند؛ این آئین‌نامه با مواد قانون تشکیل سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره مصوب مجلس شورای اسلامی کاملاً مغایر که هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین طی نامه شماره 22729/ه‍ ب مورخ 24/03/1402 مغایرت را به معاونت حقوقی اعلام تا اصلاح شود که اصلاحی صورت نگرفته است و حضرتعالی طی نامه شماره 23850/ه‍ ب مورخ 12/04/1402 اعلام نظر قطعی مبنی‌بر ابطال آئین‌نامه مورد اشاره را ابلاغ فرمودید و اصلاحیه‌های بعدی هم ارتباطی به مغایرت و اشکالات گرفته شده هیئت تطبیق نداشته است.

النهایه حضرتعالی برای بار دوم طی نامه شماره 45986/ه‍ ب مورخ 06/06/1402 آئین‌نامه هیئت وزیران و اصلاحیه‌های بعدی را ملغی‌الاثر نمودید.اما؛ وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری بطور مشخص دو نفر از مدیران دولتی بدون توجه به ابطال آئین‌نامه توسط ریاست محترم مجلس شورای اسلامی اقدام به برگزاری انتخاباتی صوری که هیچکدام از ارکان آن از جمله نظارت و اجرایی تشکیل نشده است و اعضاء هم شرکت ننمودند کمتر از 7 درصد اعلام گردید. علی ایحال 294 نفر از کاندیداهای مورد اشاره و 93 درصد اعضاء به اعتبار ابلاغیه ریاست محترم قوه مقننه در انتخابات غیر قانونی شرکت نکردند. مقرر شده بود؛ انتخابات قانونی سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره در تاریخ 20/05/1402 برگزار گردد که نمایندگان دولت و نهادهای نظارتی جلوی برگزاری آن را گرفتند. وزارت علوم، انتخاباتی صوری و نمایشی را برگزار نمود و با گزارشات غیر مستند و غلط به ریاست محترم جمهوری یک روز بعد از اتمام فرصت هفت روزه ابلاغیه ریاست مجلس 6-6-1402 مبنی بر ابطال کامل آیین نامه هیات وزیران و اصلاحات بعدی ریاست محترم جمهوری برای علی فتحی آشتیانی حکم ریاست سازمان صادر کرده است.

درخواست دارد؛ به عنوان ریاست محترم قوه مقننه به حقوق ضایع شده سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره، اعضاء و کاندیداهای تأیید صلاحیت شده رسیدگی و قانون و عدالت حاصل خون هزاران شهید اعاده شود. اولاً؛ چگونه وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری براساس آئین‌‎نامه باطل شده توسط ریاست محترم قوه مقننه اقدام به برگزاری انتخابات نموده است. بطورقطع دو مدیر دولتی بدلیل فعل غیر قانونی وهزینه برای دولت باید تحویل مراجع قانونی شوند. ثانیاً؛ درکوتاه ترین زمان ممکن انتخابات شورای مرکزی و هیات بازرسان توسط مرجع بی طرف برگزار گردد.

با آرزوی توفیق الهی  جمعی از کاندیداهای شورای مرکزی وهیات بازرسان بیستم مردادماه ۱۴۰۲

نویسنده
فاطمه فلاح
مطالب مرتبط
  • دیدگاه‌هایی که حاوی ناسزا و افترا است، به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • برای بهتر و روان‌تر خوانده شدن دیدگاه شما، بهتر است از متن به صورت فارسی استفاده کنید نه با حروف فینگلیش
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به دیدگاه دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *