اخبار 04 تیر 1402 - 11 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

خدمات روان‌شناسی کمیته امداد در مراکز مشاوره‌ زنجیره‌ای «راه زندگی»

راه زندگی

کمیته امداد امام خمینی (ره) در همه سال‌ها تلاش کرده تا در همه زمینه‌ها مددرسان مردمی باشد که به نوعی در زندگی مشکل داشته‌اند و از آن‌جایی که جامعه امروز با انواع آسیب‌های اجتماعی مواجه است باید برای مقابله و مواجه درست با این آسیب‌ها ساختارهایی وجود داشته باشد.  

یکی از حوزه‌هایی که مردم به ویژه قشر ضعیف جامعه بیشترین آسیب را در آن می‌بینند، حوزه‌های روانی است. از این رو کمیته امداد مجموعه زنجیره‌ای «راه زندگی» را در حوزه مشاوره و روان‌شناسی در تمامی استان‌ها راه اندازی کرده است. مجموعه کلینیک‌های مشاوره‌ای زنجیره‌ای «رُز» کاملا براساس استانداردهای نظام روان‌شناسی فعالیت می‌کند.

شرکت راه زندگی رز سفید با شماره ثبت 593591 در اسفندماه سال 1400 با هدف نوآوری در ارائه خدمات اجتماعی و کسب و کارهای مرتبط با علوم یاورانه تحت نشان راه زندگی (رز) تأسیس شد.

«رز» هم اکنون با قریب بر 700 مشاور و روان‌شناس در سراسر کشور همکاری می‌نماید. این افراد دارای حداقل تحصیلات کارشناسی ارشد در رشته‌های مرتبط و بالغ‌بر صدنفر نیز دارای مدرک دکترای تخصصی هستند. همچنین با راهبری صورت گرفته توسط این شرکت، مشاورین همکار موفق به اخذ پروانه ملی اشتغال از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ج.ا.ا شده‌اند.

همچنین، این شرکت مبدع نشان سپاری در حوزه کسب و کارهای اجتماعی است و نشان گیرندگان این شرکت، تحت عنوان «راه زندگی» فعالیت می‌کنند. از دیگر اقدامات شاخص این مجموعه می‌توان به راه‌اندازی و راهبری «انجمن روان‌شناسان و مشاورین نیکوکار ایران» با هدف ارائه خدمات نیکوکارانه مشاوره‌ای و روانشناختی به اقشار کم برخوردار اشاره نمود. لازم به ذکر است مطابق مصوبه هیأت مدیره این شرکت، تمامی سود حاصل از فعالیت‌های این مجموعه، با اداره نهادهای حمایتی کشور، صرف امور فرهنگی_آموزشی و مشاوره‌ای نیازمندان می‌شود.

مراکز مشاوره و روان‌شناسی «راه زندگی» هم اکنون در استان‌های تهران، قم، فارس، کردستان و… فعال هستند و مشاورین کلینیک در بیش از ۶۰۰ شاخه کمیته امداد به جامعه هدف خدمات ارائه‌ می‌کنند.

این مراکز خدمت عمومی کمیته امداد برای آحاد جامعه و با نگاه توانمندسازی مددجویان و جامعه هدف این نهاد در کل کشور شکل گرفته است.کمیته امداد به افراد واجد شرایط در راستای راه‌اندازی نمایندگی کلینیک‌های خدمات مشاوره‌ای «رز» در کشور کمک می‌کند.خدمات این مراکز به صورت حضوری، غیرحضوری و بسته‌های آموزشی به صورت کاملا رایگان برای مددجویان ارائه‌ می‌شود.

لازم به ذکر است طبق گفته معاون فرهنگی کمیته‌ امداد کشور، از افراد غیرمددجو براساس تعرفه هزینه و حق مشاوره دریافت می‌شود که ۳۰ درصد از درآمد حاصل از این خدمات برای نیازمندان زیر پوشش این نهاد هزینه خواهد شد.

 

همچنین بخوانید:

«سروهانا پارسیان»؛ مجموعه‌ای پیش‌رو در حوزه روان‌شناسی

نویسنده
فاطمه فلاح
مطالب مرتبط
  • دیدگاه‌هایی که حاوی ناسزا و افترا است، به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • برای بهتر و روان‌تر خوانده شدن دیدگاه شما، بهتر است از متن به صورت فارسی استفاده کنید نه با حروف فینگلیش
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به دیدگاه دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *