مراکز روانشناسی 09 خرداد 1402 - 12 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

«سروهانا پارسیان»؛ مجموعه‌ای پیشرو در حوزه روان‌شناسی

مرکز روانشناسی سروهانا پارسیان

سلامت روان، مسئله مهمی برای هر فرد و هر جامعه است و این روزها که ما هر لحظه با مشکل جدیدی دست و پنجه نرم می‌‎کنیم باید برای سلامت روان خود از روانشناسان و مشاوران کمک بگیریم. به عبارتی باید روانشناسان کاربلد و حرفه‌ای و همچنین کلینیک‌هایی را انتخاب کرد که فضایی آرامش‌بخش داشته و در عین حال خدمات همه جانبه‌ای را در حوزه روانشناسی ارائه بدهد.

مجموعه دانش‌بنیان «سروهانا پارسیان»، خرداد ماه سال 98 به عنوان یک موسسه روانشناسی و مشاوره مجوزهای لازم را اخذ نمود و فعالیت‌های خود را در حوزه روانشناسی آغاز کرد. سروهانا در حیطه‌های مختلف روانشناسی از جمله فردی، کودک و نوجوان، خانواده، پیش از ازدواج و زوج به مراجعین خدمات ارائه می‌دهد. البته سروهانا در حوزه‌های گسترده‌تر از جمله روان‌سنجی و روانشناسی صنعتی و سازمانی نیز به شرکت‌ها (با توجه به شرایطشان) مشاوره می‌دهد؛ بدین صورت که گاهی مجموعه‌ها و شرکت‌ها برای منابع انسانی، برنامه‌ریزی‌های انسانی مربوط به کارکنان‌ و آزمون‌های مختلف هنگام استخدام نیاز به مشورت دارند که سروهانا می‌تواند در این زمینه‌ها به شرکت‌ها کمک کند.

سروهانا

در کنار خدمات مشاوره، کارگاه‌های آنلاین و حضوری از دیگر خدمات سروهاناست. در سروهانا کارگاه‌های تخصصی و سوپرویژن برگزار می‌شوند که مخاطب اصلی آن روان‌شناس‌های متخصص‌اند؛ هر روان‌شناس با سپری کردن این دوره‌ها و اخذ مدرک رسمی معتبر، می‌تواند فعالیت حرفه‌ای خود را در همین مرکز ادامه دهد.

از آن‌جایی که عصر امروز، عصر تکنولوژی است لذا باید خدمات مختلفی را به مراجعین ارائه داد. به همین دلیل سروهانا تلاش دارد تا با استفاده از فضاهای مختلف شیوه‌های متمایزی از خدمات مرسوم روانشناسی را به مراجعین ارائه دهد. تمام تلاش این مجموعه در این است که در بخش‌هایی حاضر باشد که می‌داند مشکلات مراجعین در آن‌ها پُررنگ‌تر است و افراد در آن حوزه‌ها نیاز به خدمات حرفه‌ای جدی‌تری را احساس می کنند. روان‌شناس‌های سروهانا در یک یا دو حوزه متخصص‌اند و همین ویژگی منحصربه‌فردی است که باید از یک مرکز مشاوره خوب انتظار داشته باشیم.

مجموعه سرو‌هانا پنج فرآیند را در حوزه روانشناسی تعریف، طراحی، تولید و منتشر نموده است. این پنج فرآیند عبارتند از:

سرو؛ روند مرسوم موسسه‌های روانشناسی را با نگاهی خاص و با رعایت استانداردهای روانشناسی دنبال می‌کند. سرو، خدماتی از قبیل ارزیابی، مشاوره، روان درمانی فردی و گروهی و روانپزشکی را ارائه می‌دهد. سرو تلاش دارد تا با تربیت مشاوران و درمانگران توانمند، متعهد و مسئولیت‌پذیر در کنار تقویت کادر شبکه مشاورین خود برای توسعه ارائه خدمات مشاوره حضوری در قالب قراردادهای فرانچایز با سایر مراکز همکاری نماید.

سرو، متشکل از فضایی بزرگ از پنج اتاق مشاوره و کودک است. باتوجه به شاخه‌های روانشناسی که در کلینیک موجود است، هر روانشناس با رویکرد خاص خود فعالیت می‌کند. گفتنی است که حدود 20 روانشناس در حیطه‌های تخصصی خود در سروهانا مشغول هستند.

هانا؛ یک بازی روانشناختی برای کودکان 3 تا 9 ‌سال است. سروهانا با پشتوانه گروه‌های متخصص خود در این حیطه شروع به طراحی و ساخت بازی رایانه‌ای هانا کرد. بازی‌های شناختی به صورت مشخص با هدف ارزیابی و تقویت مهارت شناختی کودکان طراحی شده‌اند. در واقع تمریناتی هستند که به صورت هدفمند و بر پایه نظریه‌های علوم شناختی و به منظور بهبود عملکردهای مغزی، مهارت‌ها و توانایی‌های شناختی به صورت منسجم و منظم مورد استفاده قرار می‌گیرند. سرعت عمل، زمان و قدرت تصمیم‌گیری سریع از مولفه‌های شناختی هستند که ارزیابی و سنجش آن‌ها در قالب بازی‌های کامپیوتری آسان‌تر و دقیق‌تر است. اپلیکیشن بازی هانا موجب تسریع و تعمیق روند یادگیری و تغییر پایه‌ای برای کودکان 3 تا 9 سال می‌شود. هانا با ارائه گزارش از نیم رخ رفتاری کودک به والدین کمک می‌کند تا نسبت به کودکان خود با آگاهی بیشتری رفتار کنند.

مرکز مشاوره حضوری

فارگو؛ یک اپلیکیشن مشاوره آنلاین است. فارگو با بهره‌گیری از متخصصان روانشناس بستری را فراهم نموده تا کلیه هموطنان در داخل و خارج از کشور به راحتی تنها با استفاده از گوشی هوشمند و یا کامپیوتر در هر ساعتی از شبانه‌روز بتوانند دغدغه خود را برطرف نمایند. فارگو هزینه‌ها را کاهش داده و با صرفه‌جویی در زمان جامعه را به سمت خدمات روانشناسی برای حل معضلات، هنجارها و مشکلات زندگی شخصی و اجتماعی‌شان هدایت می‌کند. به‌علاوه، فارگو برای افرادی که به هر دلیلی مثل کرونا، بیماری، نگهداری از سالمند یا فرزند محدودیت‌هایی برای مشاوره حضوری دارند مناسب و کارآمد است. همچنین اگر ترجیح مراجعه به دیده نشدن باشد، فارگو این امکان را دارد که جلسه به صورت صوتی و بدون تصویر انجام شود.

بهروان؛ دوماهنامه روانشناختی با نگاه بین‌ رشته‌‌ای است. بهروان در هر شماره به یک موضوع پرداخته است. بهروان در 8 شماره به چاپ رسید که هر شماره شامل 14 بخش از جمله جامعه شناسی، زیست شناسی، سیاست، سینما، ورزش، ادبیات، هنر، اقتصاد، پژوهش‌های جدید، طنز، فلسفه، زبان‌شناسی و… بود. یکی از اهداف بهروان تولید دانش نو، دست اول و بومی بود.

بهروان نیوز؛ پایگاه خبری در حوزه سلامت روان است. این پایگاه خبری تلاش دارد تا تمامی مسائل و موضوعات روز جامعه را از دیدگاه روانشناسی بررسی کند و به روزترین اخبار این حوزه را در دسترس مخاطبان قرار دهد.

تاجر ایرانی؛ هم‌اکنون سروهانا در حال ساخت بازی تاجر ایرانی است. تاجر ایرانی یک بازی روانشناختی برای نوجوانان 9 تا 16 سال است. تاجر ایرانی یک بازی شناختی و یک فرآیند پرورشی است که طی آن نوجوان با انجام تمرین‌های مکرر شناختی با خلاقیت و حل مسئله به شیوه‌ای نو آشنا شده و به راه‌حل‌های سریع و بدیع می‌اندیشد. این امر موجب تقویت مهارت‌های شناختی، دانش کسب و کار، مهارت اجتماعی و ارتباطی، مهارت مدیریت سرمایه، مدیریت مالی، مهارت تصمیم‌گیری، مسئولیت‌پذیری و هوش هیجانی در نوجوانان می‌گردد.

از این رو سروهانا با تمامی این اقدامات تلاش کرده تا در کنار خدمات مشاوره و روانشناسی، در حوزه‌های فناوری و اطلاعات نیز خدمات پیشرفته‌ای را ارائه بدهد.

نویسنده
فاطمه فلاح
مطالب مرتبط
  • دیدگاه‌هایی که حاوی ناسزا و افترا است، به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • برای بهتر و روان‌تر خوانده شدن دیدگاه شما، بهتر است از متن به صورت فارسی استفاده کنید نه با حروف فینگلیش
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به دیدگاه دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *