آموزش و پرورش 24 خرداد 1402 - 11 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0
مشاوره وزیر آموزش و پرورش در بازدید از نمایشگاه «آبادیران» مطرح کرد؛

ورود به حوزه علوم شناختی ملاحظات خاصی دارد

دکتر حمیدزاده

دکتر حمیدزاده مشاوره وزیر آموزش و پرورش درباره همکاری این وزارتخانه با مراکز دانش‌بنیان در حوزه علوم شناختی گفت: از آن‌جایی که حوزه علوم شناختی به ویژه مسائل روانشناسانه حساسیت‌زا است به جلسات تخصصی نیاز دارد تا با بررسی چارچوب‌ها مسیر آن را مشخص کرد و به درستی از ظرفیت‌های آن استفاده کرد.

به گزارش بهروان‌نیوز، حمیدزاده در بازدید از نمایشگاه «آبادیران» گفت: نمایشگاه خیلی خوب، کاربردی و به درستی طراحی شده است اما احساس می‌کنم اطلاع‌رسانی درستی درباره آن نشده تا افراد مرتبط بیشتری از نمایشگاه بازدید کنند. توانایی‌های خوبی دربخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد. ما در آموزش و پرورش درحال برنامه‌ریزی هستیم تا از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم. امیدواریم بتوانیم با شرکت‌های دانش‌بنیان ارتباط بگیریم تا هم آن‌ها بتوانند محصولات و خدماتشان را ارائه کنند و هم آموزش و پرورش بتواند از این ظرفیت استفاده کند.

او درخصوص استفاده آموزش‌وپرورش از ظرفیت‌های موجود در علوم شناختی در بخش خصوصی توضیح داد: شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز تخصصی در حوزه‌های علوم شناختی باید از طریق حوزه‌های تخصصی که در آموزش و پرورش وجود دارد مانند دفتر آسیب‌های اجتماعی، معاونت ابتدایی یا حتی کانون پرورش فکری ارتباط برقرار کنند. در واقع آن‌ها باید رویکردهای خود را با آموزش و پرورش هماهنگ کنند زیرا این موضوعات بسیار حساس هستند و ملاحظات خاصی دارند که شرکت‌ها باید آن‌ها را رعایت کنند.

حمیدزاده همچنین افزود: باید تعاملات مختلفی با واحدهای ذی‌ربط در آموزش و پرورش صورت بگیرد تا از این ظرفیت‌ها استفاده شود. همکاری و هماهنگی بین بخش‌ خصوصی و دولت اهمیت بسیاری دارد. اما از آن‌جایی که حوزه روانشناسی حساسیت‌زا است، باید چارچوب‌هایی را رعایت کرد. این اتفاق به جلسات تخصصی نیاز دارد تا با بررسی چارچوب‌ها مسیر آن را مشخص کرد و به درستی از ظرفیت‌های آن بهره برد.

خبرنگار:فاطمه فلاح

همچنین بخوانید:

حضور مراکز علوم شناختی در نمایشگاه محصولات و فناوری‌های محرومیت‌زدا

نویسنده
فاطمه فلاح
مطالب مرتبط
  • دیدگاه‌هایی که حاوی ناسزا و افترا است، به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • برای بهتر و روان‌تر خوانده شدن دیدگاه شما، بهتر است از متن به صورت فارسی استفاده کنید نه با حروف فینگلیش
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به دیدگاه دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *