اخبار 25 اردیبهشت 1403 - 6 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تاثیر مصرف گل و حشیش بر سلول‌های مغزی؛ مصرف این مواد اعتیاد شدید می‌آورد

رییس اسبق سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور درباره مصرف گل، حشیش، ماری‌جوانا و تاثیر آن در اعتیاد افراد، می‌گوید: تحقیقات جدید جهان‌شمول بیانگر این است که مصرف گل، حشیش، ماری‌جوانا و... به صورت سنتی یا الکترونیکی فزون‌خواهی به همراه دارد.

به گزارش بهروان نیوز به نقل از ایسنا، غلامعلی افروز اظهار کرد: یک باور غلطی که نوجوانان و جوانان پیدا می‌کنند و آغاز اعتیادِ ویرانگر است،‌ این است که «گل، حشیش و ماری‌جوانا و… معتاد نمی‌کند و سرخوشی و انرژی می‌آورد» و دلیل آن هم این است که در کانادا و آمریکا آزاد است و نوجوانان می‌توانند گل و حشیش تهیه و استفاده کنند، این درحالیست که تحقیقات جدید جهان‌شمول بیانگر این است که مصرف گل، حشیش، ماری‌جوانا و… به صورت سنتی یا الکترونیکی، فزون‌خواهی به همراه دارد.

او ادامه داد: به عبارتی کسی که یکبار حشیش مصرف می‌کند، دو ساعت بعد با یک بگو مگو دوباره به سراغ حشیش می‌رود. به بیانی دیگر جنس آن موجب بیشتر مصرف کردن مواد و اعتیاد شدید در فرد خواهد شد.

کابینتو بچین

رییس اسبق سازمان نظام روانشناسی و مشاوره با اشاره به تاثیر اعتیاد شدید گفت: طبق تحقیقات انجام شده در کشورهای انگلستان و کانادا، این اعتیاد شدید موجب انقباض سلول‌های مغزی، کاهش ظرفیت هوشی، بی‌اشتهایی تحصیلی، بدخوابی، کم حوصلگی، بداخلاقی و پریشانی روانی و توهم و بعضا افکار خودکشی خواهد شد.

افروز با بیان اینکه خانواده‌ها باید مراقب باشند، درباره اینکه معمولا کدام دسته بچه‌ها به سمت مصرف این مواد می‌روند، گفت: آنهایی که در خلا و فشار ذهنی هستند، به سمت مصرف آن می‌روند؛ انتظارات بیش از حد برای تحصیل، انتظارات برای قبولی در کنکور و رشته‌های فوق‌العاده و… نیز تاثیرگذار است.

نویسنده
فاطمه فلاح
مطالب مرتبط
  • دیدگاه‌هایی که حاوی ناسزا و افترا است، به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • برای بهتر و روان‌تر خوانده شدن دیدگاه شما، بهتر است از متن به صورت فارسی استفاده کنید نه با حروف فینگلیش
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به دیدگاه دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.