چه خبر 19 خرداد 1403 - 2 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

چه خبر؟/ هفته دوازدهم ۱۴۰۳

اتفاقات و اخبار دوازدهمین هفته سال ۱۴۰۳ در حوزه سلامت روان را می‌توانید در پادکست «چه خبر؟» گوش کنید.

اخبار به شرح زیر است:

  1. نوزدهمین برنامه «شنبه شب‌ها»ی انجمن روان‌شناسی ایران با موضوع قانونی یا غیرقانونی بودن انتخابات اعلامی توسط شورای مرکزی دوره پنجم برگزار شد. در این برنامه سخنرانان به دلایل غیرقانونی بودن این انتخابات اشاره کردند و خواهان برگزاری مناظره با برگزار کنندگان این انتخابات شدند.
  2. اوایل خرداد ماه جان فردیکسون (که درمانگر و مدرس رویکرد روان‌‌ درمانی ­پویشی فشرده کوتاه مدت (ISTDP) در دانشگاه واشنگتن آمریکا است) در صفحه اینستاگرامی خود نامه ای را به فارسی در نقد عملکرد امیر منشی، درمانگر و مدرس دوره «مهارت های زندگی وفور» منتشر کرد و ما نیز آن را در بهروان نیوز نشر دادیم. اما از آنجایی که این پایگاه خبری همواره در راستای شفاف سازی تلاش کرده است این بار نیز در با تکیه به این هدف این امکان برای امیر منشی آماده است تا از تریبون بهروان نیوز نسبت به پاسخگویی به جان فردیکسون اقدام نماید.
  3. دو برگزیده‌ی ایرانی در میان پژوهشگران جوان منتخب؛ شانزدهمین کنگره‌ی فدراسیون جهانی انجمن‌های روانپزشکی زیستی در شهر استانبول ترکیه در حال برگزاری است و برندگان این جایزه به صورت رسمی در مراسم افتتاحیه کنگره که ۱۶ خرداد برگزار شد، معرفی شدند. در میان این برگزیدگان نام دو روانپزشک ایرانی هم وجود دارد؛ دکتر فهیمه سعید، عضو هیات علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، و دکتر محمدرضا شالبافان، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران.
  4. اقدام مشترک در نهادینه شدن مهارت آموزی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه؛ «سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور» و «سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی» تفاهم‌نامه‌ای را برای هم‌افزایی در بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و امکانات امضا کردند. این اقدام مشترک به‌منظور هم‌افزایی در بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و امکانات طرفین باهدف آموزش عملی در راستای افزایش دانش فنی و مهارتی گروه‌های هدف و فراهم نمودن زمینه اشتغال دانش‌آموزان با نیازهای ویژه به امضای حجت اله الماسی سرپرست سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی و مهرداد عظیمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور رسید.
نویسنده
فاطمه فلاح
مطالب مرتبط
  • دیدگاه‌هایی که حاوی ناسزا و افترا است، به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • برای بهتر و روان‌تر خوانده شدن دیدگاه شما، بهتر است از متن به صورت فارسی استفاده کنید نه با حروف فینگلیش
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به دیدگاه دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *