چه خبر 12 خرداد 1403 - 2 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

چه خبر؟/ هفته یازدهم 1403

اتفاقات و اخبار یازدهمین هفته سال ۱۴۰۳ در حوزه سلامت روان را می‌توانید در پادکست «چه خبر؟» گوش کنید.

اخبار به شرح زیر است:

  1. در سی‌امین جلسه انجمن علمی روانپزشکان مطرح شد: درخواست گره‌گشایی از تجویز ضد افسردگی‌ها/ تصویب برگزاری کنگره‌ی سوم عصب‌ روانپزشکی
  2. معاون پیشگیری، تشخیص و توانبخشی سازمان ‏آموزش و پرورش استثنایی گفت: فرصت ثبت‌نام برای سنجش سلامت کودکانی که مهر امسال به پایه اول دبستان می‌روند تا ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ تمدید شد.
  3. بیانیه انجمن روان‌شناسی ایران درخصوص انتخابات تیرماه با عنوان «چرا انتخابات اعلامی سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره غیرقانونی است؟». در این بیانیه به 15 مورد در این خصوص اشاره شده است. متن این بیانیه را می‌توانید در سایت بهروان نیوز مطالعه کنید. همچنین این انجمن در نظر دارد که در نوزدهمین برنامه «شنبه شب‌ها»ی انجمن به بررسی این مسئله بپردازد. این برنامه ساعت 8 شب در محل اسکای روم برگزار می شود. جهت ثبت نام می توانید از طریق لینکی که در خبر مشاهده می کنید، اقدام نمایید. لینک شرکت در برنامه https://m0h.ir/pxjthg
  4. مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۹۲۴ بیمار دارای مشکلات اعصاب و روان و روانی مزمن تحت پوشش بهزیستی هستند و ۲ مرکز شبانه‌روزی نگهداری در استان فعالیت می‌کنند که ۳۳۷ نفر از خدمات شبانه روزی این مراکز بهره مند هستند.
  5. رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ گفت: شاهد کاهش معتادان متجاهر در سطح شهر هستیم که البته این نتیجه کار تمام سازمان‌هایی دخیل در قرارگاه آسیب‌های اجتماعی عضو هستند.
  6. اولین نشست از سلسله نشست‌های «کاپلان خوانی» در مرکز مشاوره سروهانا روز پنجشنبه 10 خرداد ماه برگزار شد. در این نشست روان‌شناسانه بخش «افسردگی» از کتاب «کاپلان» خوانده شد. بخش بعدی از خوانش این کتاب طی هفته های آینده برگزار خواهد شد.
نویسنده
فاطمه فلاح
مطالب مرتبط
  • دیدگاه‌هایی که حاوی ناسزا و افترا است، به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • برای بهتر و روان‌تر خوانده شدن دیدگاه شما، بهتر است از متن به صورت فارسی استفاده کنید نه با حروف فینگلیش
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به دیدگاه دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *