اخبار 08 خرداد 1403 - 2 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
در سی‌امین جلسه انجمن علمی روانپزشکان مطرح شد:

درخواست گره‌گشایی از تجویز ضد افسردگی‌ها/ تصویب برگزاری کنگره‌ی سوم عصب‌ روانپزشکی

سی‌امین جلسه هیات مدیره‌ی انجمن علمی روانپزشکان ایران روز پنجشنبه سوم خرداد ۱۴۰۳ برگزار شد که در این جلسه به دو موضوع سومین کنگره عصب روانپزشکی و تجویز ضد افسردگی‌ها پرداخته شد.

انجمن علمی روانپزشکان ایران

به گزارش بهروان نیوز به نقل از انجمن علمی روانپزشکان ایران، هیات مدیره‌ی انجمن علمی روانپزشکان ایران در سی‌امین جلسه‌ی خود که روز پنجشنبه سوم خرداد ۱۴۰۳ برگزار شد متن تازه‌ترین نامه‌ی تدوین شده توسط کمیته‌ی درمان‌های زیستی انجمن در ارتباط با مشکلات پدید آمده برای نحوه‌ی تجویز داروهای ضد افسردگی را مورد بررسی قرار داده و نهایی نمود. این نامه برای ریاست شورای عالی بیمه ارسال شده است.

نگارش نامه به رئیس شورای عالی بیمه از آن‌رو است که به دنبال تصویب بسته‌ی حمایت از درمان بیماران مبتلا به اسکیزوفرنیا، که در آن تعدادی از داروهای ضد افسردگی که عمدتاً پیش از این برای بیماران مختلف پوشش بیمه‌ای نداشتند بیمه شده‌‌اند. اما از آن زمان و هنگام ثبت داروها در سامانه‌ی نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت پیغامی، برای همه بیماران، در سامانه نمایش داده می‌شود که بیمار برای پوشش این دارو توسط بیمه بایستی به سازمان بیمه‌گر ارجاع داده شود. این اتفاق سبب سردرگمی فراوان همکاران و بیماران و مشکلات فراوانی در این زمینه شده است.

در این جلسه همچنین پیشنهاد کمیته عصب‌روانپزشکی انجمن جهت برگزاری سومین کنگره ملی عصب‌ روانپزشکی با عنوان کنگره‌ی عصب‌ روانپزشکی و قانون در تاریخ ۱۰ و ۱۱ آبان ۱۴۰۳ به صورت مجازی به تایید هیات مدیره رسید.

هیات مدیره همچنین با انتخاب دکتر طالب بدری به عنوان دبیر علمی و دکتر غلامرضا حاجتی به عنوان دبیر اجرایی این کنگره موافقت نمود.

در این جلسه از جمله بنا شد سلسله وبینارهای بازآموزی با تاکید بر ویرایش تازه‌ی کتاب کاپلان (۲۰۲۴) برگزار شود. در ادامه مقررات مالی و شیوه برگزاری اینگونه رویدادها به پیشنهاد دبیر انجمن مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

نویسنده
فاطمه فلاح
مطالب مرتبط
  • دیدگاه‌هایی که حاوی ناسزا و افترا است، به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • برای بهتر و روان‌تر خوانده شدن دیدگاه شما، بهتر است از متن به صورت فارسی استفاده کنید نه با حروف فینگلیش
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به دیدگاه دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *