چه خبر 06 خرداد 1403 - 2 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

چه خبر؟/ هفته دهم ۱۴۰۳

اتفاقات و اخبار دهمین هفته سال ۱۴۰۳ در حوزه سلامت روان را می‌توانید در پادکست «چه خبر؟» گوش کنید.

اخبار به شرح زیر است:

  1. در پی درگذشت رئیس جمهوری و هیات همراه، سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، انجمن روانشناسی ایران، ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی و دیگر انجمن های این حوزه ضمن همدردی با این ضایعه تسلیت گفتند.
  2. روز شنبه 29 اردیبهشت ماه علی فتحی آشتیانی اعلام کرد که تیر ماه امسال انتخابات دوره پنجم شورای مرکزی مطابق قانون سازمان برگزار خواهد شد و ثبت نام در انتخابات از 31 اردیبهشت برای داوطلبان باز شده است. اما مشخص نشده است که این انتخابات توسط چه کسی برگزار خواهد شد تیم فعلی یا منتخبین دوره چهارم؟ اگر قرار است همین تیم فعلی آن را برگزار کند آیا برگزاری این انتخابات قانونی خواهد بود؟
  3. نشست «ضرورت تدوین قانون سلامت روان» در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد؛ در این نشست مواردی چون نبود زبان مشترک بین روانپزشکان و مراجع قضایی، بستری اجباری تحت فشار مراجع قضایی، عدم اشاره به روانشناسی و روان درمانی در پیش نویس قانون و نبود یک مرجع تصمیم‌گیر متخصص در این حوزه مطرح شدند.
  4. دهه شصتی‌ها در آستانه تجرد قطعی؛ شهلا کاظمی‌پور جمعیت‌شناس در خصوص کاهش میزان ازدواج در بین متولدین دهه ۶۰ گفت: مقایسه آمار ازدواج بین دهه‌های ۴۰ و ۵۰ با ۶۰ نشان می‌دهد که عمومیت ازدواج در دهه ۶۰ بین دختران کاهش پیدا کرده است. از این وضعیت تحت عنوان مضیقه ازدواج نام ‌برده می‌شود.
  5. همایش «مداخلات روان‌شناختی خانواده محور در مدیریت اضطراب» دوشنبه 7 خرداد ماه از ساعت 15 الی 19 با مشارکت مرکز مشاوره احیا، شهرداری تهران، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، شرکت سروهانا پارسیان و پایگاه‌های خبری میگنا و بهروان نیوز برگزار می شود.
نویسنده
فاطمه فلاح
مطالب مرتبط
  • دیدگاه‌هایی که حاوی ناسزا و افترا است، به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • برای بهتر و روان‌تر خوانده شدن دیدگاه شما، بهتر است از متن به صورت فارسی استفاده کنید نه با حروف فینگلیش
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به دیدگاه دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *