چه خبر 30 اردیبهشت 1403 - 2 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

چه خبر؟/ هفته نهم ۱۴۰۳

اتفاقات و اخبار نهمین هفته سال ۱۴۰۳ در حوزه سلامت روان را می‌توانید در پادکست «چه خبر؟» گوش کنید.

اتفاقات و اخبار نهمین هفته سال ۱۴۰۳ در حوزه سلامت روان را می‌توانید در پادکست «چه خبر؟» گوش کنید.

اخبار به شرح زیر است:

  1. ثبت الکترونیکی درخواست مجوز مشاوره روانشناسی برای متقاضیان باز می‌شود. دبیر هیات مقررات‌زدایی در نامه‌ای به رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره اعلام کرد: از تاریخ لازم الاجراشدن احکام قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها، ثبت درخواست «مجوز مشاوره روانشناسی» برای متقاضیان باز خواهد شد.
  2. اجرای چهار طرح مشترک تحقیقاتی بین المللی با همکاری جمعی از محققان و متخصصان کشورمان و مراکز دانشگاهی چهار کشور دیگر در حوزه های مرتبط با علوم شناختی مورد موافقت و تصویب قرار گرفت.
  3. ششمین همایش سالانه انجمن علمی پزشکی روان تنی ایران با تمرکز بر بررسی موارد بالینی از ۲۶ تا ۲۸ اردیبهشت ماه در بیمارستان طالقانی تهران برگزار شد.
  4. دهمین همایش بین المللی علوم شناختی، ۲۶ تا ۲۸ اردیبهشت ماه در دانشگاه تربیت مدرس تهران برگزار شد. از این رو پیمان حسنی ابهریان دبیر بخش علوم اعصاب همایش درخصوص مقاله‌های پذیرفته شده به بهروان نیوز توضیح داد: امسال حدود هزار مقاله به دست ما رسید که در مرحله اول نزدیک به ۳۹۰ مقاله برای ارزیابی ثانویه قبول شدند. او همچنین افزود که مقالات ارسالی از کیفیت خوبی برخوردار بودند.
  5.  اطلاعیه سازمان نظام روانشناسی و مشاوره درباره تخصیص وام به اعضای سازمان. سازمان در نظر دارد در سه نوبت و در هر نوبت به 250 نفر از اعضا، وام 500 میلیون ریالی بدون سود به صورت قرعه‌کشی تخصیص بدهد. زمان قرعه‌کشی نوبت اول آن 31 اردیبهشت است.
  6. رای قطعی دیوان عدالت همچنان در هاله ای از ابهام؛ با توجه به اینکه حکم بدوی دیوان عدالت اداری 4 آذر ماه 1402 صادر و طی آن پنجمین دوره شورای مرکزی کار خود را متوقف کرده اما همچنان دیوان عدالت اداری رای قطعی خود را صادر نکرده و جامعه روانشناسی همچنان منتظر رای دیوان هستند.
  7. اولین رویداد ملی بازی «آرا» با حضور جانشین وزیر فرهنگ برگزار شد. رویداد محتوایی با رویکرد طراحی بازی‌های رایانه‌ای جذاب و دارای پیام مبتنی بر ارزش‌های ایرانی- اسلامی در زمینه «زن، خانواده و جمعیت»، «مقاومت، دفاع مقدس و مبارزه با استکبار»، «امید و پیشرفت»، «هویت ایرانی- اسلامی » و «قرآن و عترت» برگزار شد. در این رویداد ملی بازی «آدان» که یک بازی استراتژیک در حوزه علوم شناختی و برای رده سنی 9 تا 16  است نیز عضو 20 تیم برگزیده این رویداد بود.
نویسنده
فاطمه فلاح
مطالب مرتبط
  • دیدگاه‌هایی که حاوی ناسزا و افترا است، به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • برای بهتر و روان‌تر خوانده شدن دیدگاه شما، بهتر است از متن به صورت فارسی استفاده کنید نه با حروف فینگلیش
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به دیدگاه دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *