اخبار 27 اردیبهشت 1403 - 2 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
دبیر علمی بخش علوم اعصاب دهمین همایش بین المللی علوم شناختی؛

مقالات پذیرفته شده از استانداردهای لازم برخوردار بوده اند

پیمان حسنی ابهریان گفت: امسال حدود هزار مقاله به دست ما رسید که در مرحله اول نزدیک به 390 مقاله برای ارزیابی ثانویه قبول شدند.

به گزارش بهروان نیوز، دهمین همایش بین المللی علوم شناختی، از 26 تا 28 اردیبهشت ما در دانشگاه تربیت مدرس تهران برگزار می شود. پیمان حسنی ابهریان متخصص علوم اعصاب شناختی که دبیر علمی بخش علوم اعصاب همایش است با اشاره به اینکه این همایش به صورت دوسالانه برگزار می‌شود گفت: با توجه به گستردگی حوزه علوم شناختی، تلاش کردیم جنبه‌های مختلفی را در این کنگره در نظر بگیریم. محورهای اصلی در سه حوزه علوم اعصاب شناختی، روانشناسی و توانبخشی شناختی، رایانش و هوش مصنوعی تقسیم بندی شده‌اند. در این همایش سعی شده تا پنل‌ها گستردگی‌های مختلفی داشته باشد و در این پنل‌ها به حوزه های رسانه، طراحی و خلاقیت، مدل سازی، زبان شناسی، توانبخشی شناختی، روانشناسی و علوم اعصاب شناختی پرداخته است. علاوه بر نشست‌ها، مجموعه کارگاه‌هایی نیز داریم که بعد از ظهرها در سالن های فرعی برگزار می شوند. این کارگاه‌ها عبارتند از: کارگاه روش‌های مختلف تحریک مغزی مبتنی بر فرکانس، کارآفرینی در حوزه‌های شناختی، طرح رفتار، دوره عملی استروتسکی، جایگاه تمرینات شناختی در بهبود ماندگاری مداخلات و تشریح عملی مغز انسان.

دبیر بخش علوم اعصاب همایش درخصوص مقاله‌های پذیرفته شده توضیح داد: مقالات ارسالی به لحاظ متدولوژی و ساختار زبانی مورد بررسی قرار گرفتند و تنها مقالات اورجینال در کنگره پذیرفته شده‌اند. مقالات ارسالی از کیفیت خوبی برخوردار بودند. خوشبختانه حوزه علوم شناختی، حوزه رو به رشدی است. از اولین کنگره‌ای که تاکنون برگزار شده، هر ساله به تعداد و کیفیت مقالات افزوده شده است. امسال حدود هزار مقاله به دست ما رسید که در مرحله اول نزدیک به 390 مقاله برای ارزیابی ثانویه قبول شدند. من مقالات مربوط به بخش علوم اعصاب، دکتر جواد حاتمی مقالات بخش روانشناسی و دکتر میرمحسن پدرام مقالات بخش فناوری‌های عصب شناختی را داوری کردیم. داوری‌ها صورت گرفته و این اطمینان را می‌دهم که تمام مقالات پذیرفته شده از استانداردهای لازم برخوردار بوده اند.

نویسنده
فاطمه فلاح
مطالب مرتبط
  • دیدگاه‌هایی که حاوی ناسزا و افترا است، به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • برای بهتر و روان‌تر خوانده شدن دیدگاه شما، بهتر است از متن به صورت فارسی استفاده کنید نه با حروف فینگلیش
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به دیدگاه دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *