چه خبر 23 اردیبهشت 1403 - 3 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

چه خبر؟/ هفته هشتم ۱۴۰۳

اتفاقات و اخبار هشتمین هفته سال ۱۴۰۳ در حوزه سلامت روان را می‌توانید در پادکست «چه خبر؟» گوش کنید.

پادکست چه خبر. اخبار حوزه سلامت روان

اخبار به شرح زیر است:

  1. با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی؛ دومین دوره آموزشی بین المللی علوم اعصاب شناختی در تهران گشایش یافت.
  2. معاون امور فرهنگی کمیته امدادکشور گفت: براساس تحقیقات انجام شده حدود ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی و نیازمند دریافت خدمات روانشناسی‌ هستند.
  3. کتاب «لویناس، مکتب فرانکفورت و روانکاوی» نوشته سی.فرد آلفُرد با ترجمه سحر اعلایی توسط انتشارات ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شد.
  4. مرکز ملی مغز در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی فیروزگر تهران ایجاد و راه اندازی می شود. مرکز ملی نوآوری مغز، به عنوان یک مرکز تحقیقاتی، آموزشی، درمانی، توانبخشی، ترجمان دانش و تولید فناوری‌های نوین در زمینه اختلالات عصبی و سلامت مغز به صورت کنسرسیومی از دانشگاه‌ها و کادر علمی آموزشی مرتبط با مطالعات بالینی و پایه مغز و اعصاب و حوزه‌های مرتبط در دانشگاه‌های وزارت بهداشت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی ایجاد می شود.
  5. کمیته سلامت روان شهری انجمن علمی روان‌پزشکان ایران به سفارش هیات مدیره انجمن اقدام به تهیه برگه‌های اطلاع رسانی در زمینه‌ی نحوه‌ی شناسایی، پیشگیری، واکنش و اقدام در رابطه با موضوع خودکشی نموده است. این برگه‌ها از عصر چهارشنبه 19 اردیبهشت و به تدریج در کانال و سایر مجاری اطلاع رسانی انجمن منتشر خواهد شد. همچنین این برگه از طریق سایت و فضای مجازی بهروان نیوز نیز بلافاصله منتشر خواهند شد.
  6. «سروهانا پارسیان» که یک شرکت دانش بنیان تو حوزه سلامت روان است، مرکز مشاوره و روانشناسی نیز دارد که در حوزه های فردی، زوج، کودک و نوجوان خدمات روانشناختی ارائه می دهد و به زودی قرار است دپارتمان روانکاوی راه اندازی کند؛ یعنی خدمات روانکاوی ارائه بدهد و دوره های تربیت درمانگر روانکاوی برگزار کند.
نویسنده
فاطمه فلاح
مطالب مرتبط
  • دیدگاه‌هایی که حاوی ناسزا و افترا است، به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • برای بهتر و روان‌تر خوانده شدن دیدگاه شما، بهتر است از متن به صورت فارسی استفاده کنید نه با حروف فینگلیش
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به دیدگاه دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *