اخبار 16 اردیبهشت 1403 - 3 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0
سخنرانی هومن نامور در تداکس تهران؛

اوقات فراغت، مهم ترین سوالی که برای شروع رابطه باید بپرسید/ محبت و تعامل، دو کارکرد مهم خانواده

مهم ترین سوالی که برای شروع یک رابطه باید از طرف مقابل بپرسید این است که اوقات فراغتت را چگونه می گذرانی؟ باید از آدم هایی که سرگرمی ندارند و کاری نمی کنند، ترسید.

اوقات فراغت، مهم ترین سوالی که برای شروع رابطه باید بپرسید/ محبت و تعامل، دو کارکرد مهم خانواده

بدون شک ارتباط، مهم ترین کلمه دانش انسان است. هر چیز که در زندگی ما وجود دارد مربوط به ارتباط است. بعد از ارتباط، اعتماد مهم ترین کلمه است. همه ما اعتمادی را به کسی، جایی یا چیزی به ودیعه گذاشتیم.

ارتباط برای ما بسیار مهم است. اولین ارتباطات زندگی ما در بستر مهمی به نام خانواده شکل می گیرد. قدمت خانواده پیش از انسان است، لذا بسیار مهم است که ما جایگاه خانواده را درک کنیم. ما خانواده سنتی و نو نداریم. ساختار خانواده باستانی است. دقیقا مانند ازدواج؛ وقتی می گویند ازدواج مدرن یا سنتی، اشتباه است. هرگاه کلمه ازدواج از دهان ما بیرون می آید یعنی ما درباره یک موضوع باستانی صحبت می کنیم؛ یک روش جواب داده شده چندین هزار ساله.

خانواده دو کارکرد بسیار مهم دارد؛ محبت و تعامل. یکی از راه های مهم ورود به خانواده، ازدواج است. برخلاف تمام تصوراتی که در ذهن همه ما درباره ازدواج وجود دارد، پیدا کردن مکمل و احساس ناقص بودن و … نیست. ازدواج تنها یک فسلفه دارد و آن هم فلسفه همراهی است. اگر ما ازدواج را یک موقعیت صد در صدی فرض کنیم، در این صورت اگر آدمی را پیدا کردی که 60 تا 70 درصد ملاک هایش با شما جور  بود، او را ول نکنید.

از موقعیت صد در صدی ازدواج، من ازدواج را به دو بخش تقسیم کرده‌ام. نقطه 80 درصدی و نقطه 20 درصدی. تمام چیزهایی که در ذهن شما به عنوان ملاک های انتخاب در ازدواج و آشنا شدن با فرد دیگری است در نقطه 80 درصدی جمع می شود. نقطه 20 درصدی دو بخش دارد؛ 1- خرده رفتارها مانند سیگار کشیدن یا ملچ و ملوچ کردن هنگام غذا خوردن. در هیچ دادگاهی علت طلاق را مواردی مانند این نمی نویسند اما عمده ترین علت طلاق ها همین خرده رفتارها هستند. خرده رفتارهایی که حتی نمی توان در دادگاه مطرحشان کرد و موارد دیگری را بهانه می کنیم. 2- حوزه های مشترک؛ تمام این موارد خود را در این حوزه های مشترک نشان می دهد. حوزه های مشترک تنها جایی در ازدواج است که شما اجازه دارید کمی باهم متفاوت باشید. مانند سن یا تحصیلات.

مهم ترین سوالی که برای شروع یک رابطه باید از طرف مقابل بپرسید این است که اوقات فراغتت را چگونه می گذرانی؟ باید از آدم هایی که سرگرمی ندارند و کاری نمی کنند، ترسید. این افراد چیزی جمع نمی کنند. به این موضوع باید توجه کرد که اوقات فراغت وقت مرده نیست.

اساسی ترین نکته بعد از محبت در خانواده، تعامل است. تعامل، اساس زندگی بشر است. تعامل یعنی گفت‌وگو کردن بر سر موضوعی عمیق. اگر با آدمی صحبت کردید و زمان از دستتان در رفت. خودش است. شما با این آدم می توانید حرف بزنید. اگر از 10 مورد سرگرمی هایتان، 4 مورد از آن ها با هم همخوانی داشت، شما گل را زده اید.

با همه این تفاسیر اگر دو مورد وجود نداشته باشد، شما اجازه رابطه و آشنایی را ندارید؛ 1- آن 2- هوش. عشق پیش از ازدواج یا بعد از ازدواج. قطعا پیش از ازدواج. عشق، یک آن و یک لحظه است. اگر آن فرد هم‌هوش شماست و از او خوشتان آمده، رابطه را شروع کنید.

همیشه پشیمانی بهتر از حسرت است. احساستان را بیان کنید. مهربان باشید و آدم مهربان را انتخاب کنید.

نویسنده
فاطمه فلاح
مطالب مرتبط
  • دیدگاه‌هایی که حاوی ناسزا و افترا است، به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • برای بهتر و روان‌تر خوانده شدن دیدگاه شما، بهتر است از متن به صورت فارسی استفاده کنید نه با حروف فینگلیش
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به دیدگاه دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *