اخبار 09 اردیبهشت 1403 - 2 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
یادداشت رئیس انجمن روانشناسی ایران به مناسبت روز روانشناس

تاکید بر ضرورت خود مراقبتی روانشناسان

انجمن روانشناسی ایران

روانشناسی در ایران با همه چالش‌هایی که با آن روبه‌رو است توانسته به دستاوردهای خوبی دست پیدا کند. در حال حاضر، اقبال عمومی نسبت به روانشناسی بسیار بالاست؛ حتی سازمان‌ها و نهادهای خصوصی و دولتی نیز سعی می‌کنند از خدمات روانشناسی استفاده کنند.

برخلاف سال‌های قبل، امروزه روانشناسی از منابع زیادی برخوردار است. مجلات و مقالات علمی و تخصصی متعددی در این زمینه منتشر می‌شود و کنگره‌ها، سمینارها و کارگاه‌های مختلفی به صورت تخصصی و عمومی برگزار می‌شود. روانشناسیِ امروز از رشته‌های متنوع و انجمن‌های متعددی برخوردار است. هر چند که این حجم از تنوع نیز چالش‌های خود را دارد اما از اقبال خوبی همراه بوده است. به طور کلی، روانشناسی با ظرفیت‌های خوبی روبه‌رو است که باید با پرداختن به چالش‌ها و رفع آن‌ها این ظرفیت‌ها را حفظ کنیم.

از آن‌جایی که روانشناسی حرفه حساس، انرژی‌بر با چارچوب‌هایی دقیق است، برای افرادی که می‌خواهند روانشناسی مسئول و موثر باشند، کار سختی است، از این رو، باید همدیگر را دریابیم و از هم حمایت کنیم. رشته روانشناسی، رشته‌ای فرسایشی است، لذا بر ضرورت خود مراقبتی روانشناسان تاکید می‌شود. ما به عنوان روانشناس زمانی می‌توانیم برای دیگران، بهبود حال و افزایش سازگاری آن‌ها موثر باشیم که حال خودمان خوب باشد.

 روز روانشناس این فرصت را به ما می‌دهد تا بتوانیم قدر یکدیگر را بدانیم. هرچند هنوز این روز به طور رسمی در تقویم ملی کشور ثبت نشده و مسئولان کشور آن‌طور که شایسته است به این حرفه توجه نکرده‌اند، اما روانشناسان همدیگر را درمی‌یابند.

در پایان ضمن تبریک روز روانشناس جا دارد از تمام کسانی که برای علمی ماندن حرفه روانشناسی تلاش می کنند تشکر کنم.

نویسنده
فاطمه فلاح
مطالب مرتبط
  • دیدگاه‌هایی که حاوی ناسزا و افترا است، به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • برای بهتر و روان‌تر خوانده شدن دیدگاه شما، بهتر است از متن به صورت فارسی استفاده کنید نه با حروف فینگلیش
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به دیدگاه دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *