اخبار 09 اردیبهشت 1403 - 2 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0
مدیر پلی کلینیک سلامت روان رسا؛

راه اندازی 15 دپارتمان تخصصی و ایجاد بیش از 160 فرصت همکاری در پلی کلینیک سلامت روان رسا جهاد دانشگاهی

به گزارش بهروان نیوز، امروز 9 اردیبهشت  همزمان با مناسبت جهانی  مربوطه در ایران هم به دلیل  تشکیل سازمان نظام  روانشناسی و مشاوره  روز روانشناس نام گرفته است .

 این روز ارزشمند را به همه فعالان حال خوب جامعه  (که  با حداقل حمایت معنوی، حداکثر تخریب دوستان نادان و بدون هیچ بودجه  حمایتی میلیاردی، عاقلانه و عاشقانه خدمت می کنند)  تبریک می گویم.

 در این مجال مایلم گزارشی از فعالیت های بیش از یکساله پلی کلینیک سلامت روان رسا جهاد دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران ارایه نمایم.

 ما در این مجموعه با بهره مندی از حمایت حداکثری رییس دانا و توانای وقت سازمان – جناب آقای دکتر مسعود حبیبی – و معاونین دلسوز ایشان بنا به تقاضای روز افزون جامعه و همچنین توان علمی سازمان، حلقه دیگری از خدمات سلامت جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران را ایجاد کردیم.

تولد  15 دپارتمان تخصصی و ایجاد بیش از 160 فرصت همکاری مشاوران، روانشناسان، روانپزشکان ، نوروتراپیست ها از دستاورد های فعالیت یکسال و چهارماهه رسا است.

در این مدت نسبت به ترجمه 3 کتاب در حوزه روانشناسی سلامت و پزشکی رفتاری زیر نظر استاد دکتر علی منتظری اقدام نموده ایم.

برنامه ریزی و اجرای دوره های آموزشی عمومی و تخصصی از دیگر فعالیت های پلی کلینیک سلامت روان رسا بوده است.

 تلاش در جهت  طراحی ابزارهای علمی، استاندارد و بومی سنجش سلامت روان زیر نظر استاد دکتر علی منتظری از دیگر خدمات مجموعه است که  در این راستا بزودی پرسشنامه سنجش اختلال خودشیفتگی تقدیم جامعه علمی خواهد شد.

کلینیک تخصصی تشخیص و درمان انواع فوبیا بدون استفاده از هر گونه دارو راه اندازی کرده ایم که در سه مرحله مشاوره روان درمانی، مواجهه واقعیت مجازی و مواجهه واقعی درمانگر  انواع فوبیا باشیم.

راه اندازی مرکز طراحی بازی های روانشناختی تشخیصی و درمانی ویژه کودکان خاص – اتیسم ، بیش فعالی، اضطرابی- از دیگر فعالیت های در دست پیگیری مجموعه رسا است.  

همچنین دپارتمان حال خوب از مسیر مشاوره مالی یا به عبارتی روانشناسی تصمیمات مالی راه اندازی کردیم تا آنان که در شرایط خاص تصمیم گیری کسب، صرف و یا سرمایه گذاری مالی هستند با بهره گیری از دانش روز و متناسب با وضعیت اقتصادی شخصی خود و کشورمان، بهترین تصمیم را بگیرند تا کمتر گرفتار آسیب روانی از محل تصمیمات مالی خود شوند.

مرکز تخصصی روانشناسی هوانوردی از دیگر خدمات رساست که از  امروز رسما شروع به کار خواهد کرد. در این مرکز خدمات  غربالگری بهداشت و سلامت روان، مشاوره، راهنمایی تحصیلی شغلی، آموزش مهارت های روانشناختی و …. ویژه اعضای محترم صنعت هوایی کشور-اعم از خلبان، کمک خلبان، تیم محترم مهمانداران، تیم محترم فنی، پشتیبانی، مدیران اداری و مسافران  پروازی-  برنامه ریزی و اجرا خواهد شد. در حال حاضر 18 شرکت هوایی در ایران مجوز فعالیت دارند که با توجه به دقت و حساسیت بالای شغلی ایشان نیاز به خدمات خاص روانشناختی در این صنعت ارزشمند ملموس است. یقینا نقش سلامت روان کادر اجرایی پرواز  در سفر امن اگر بیشتر از سلامت فنی موتور هواپیما نباشد کمتر نیست. لذا امیدواریم بتوانیم با ارزیابی شایسته و نیازسنجی درست و از طرفی برنامه ریزی و اجرای خدمات مناسب، تقویت کننده بهداشت روان اعضای خدوم صنعت هوایی کشور و احساس امنیت و رضایت بیشتر مسافران پروازی باشیم.

دپارتمان روانشناسی و مشاوره ورزشی، چاقی و درمان ذهنی،  حال خوب از طریق مشاوره حقوقی از دیگر خدمات مجموعه رساست که بزودی با تکمیل تیم های مربوطه راه اندازی خواهد شد.

 یقینا پلی کلینیک سلامت روان رسا اولین و آخرین مجموعه فعال در حوزه سلامت روان نبوده و نیست اما همه تلاشمان را می کنیم تا با تکیه بر توان جمعی و تشکیل تیم های تخصصی، رعایت هزینه های اعلامی دولتی در قالب تعرفه، رعایت کیفیت خدمات، بهره گیری از حضور درمانگران با سواد و با وجدان، رسالت علمی و اخلاقی خود را در قبال هموطنان عزیزمان در داخل و خارج از کشور بجا آوریم.

امیدوارم در این مسیر سخت در سایه دعای خیر همه آنان که با لبی خندان از مجموعه بیرون می روند بتوانیم آن طور که شایسته و بایسته است انجام وظیفه کنیم.

 لطفا ناظر عملکرد و منتقد منصف ما باشید.

زهرا رسایی، مدیر پلی کلینیک سلامت روان رسا

نویسنده
فاطمه فلاح
مطالب مرتبط
  • دیدگاه‌هایی که حاوی ناسزا و افترا است، به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • برای بهتر و روان‌تر خوانده شدن دیدگاه شما، بهتر است از متن به صورت فارسی استفاده کنید نه با حروف فینگلیش
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به دیدگاه دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *