چه خبر 20 فروردین 1403 - 1 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

چه خبر؟/ هفته سوم 1403

اتفاقات و اخبار سومین هفته سال 1403 در حوزه سلامت روان را می‌توانید در پادکست «چه خبر؟» گوش کنید.

پادکست چه خبر؟ هفته سوم 1403

اخبار به شرح زیر است: 

  1. انجمن روانشناسی ایران و خانه اندیشمندان علوم انسانی در نظر دارند که روز پنجشبه ۳۰ فروردین از ساعت ۱۰ الی ۱۲:۳۰ برنامه دیدار نوروزی روانشناسان و مشاوران را برگزار نماید. و از اعضای انجمن که در حوزه موسیقی فعال هستند جهت اجرا در این رویداد درخواست کرده است. به همین دلیل علاقه مندان می‌توانند در لینکی که در سایت بهروان‌نیوز و خود انجمن هست اطلاعات هنری خودشان را پر کنند.
  2. با ارسال نامه به دبیر کل سازمان ملل؛ روانشناسان خواستار اخراج رژیم صهیونیستی از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد شدند.
  3. اعلام برنامه‌های بیمه سلامت در سال جدید؛ طبق گفته ناصحی ۶ مورد از خدمات روانشناسی که شامل مشاوره فردی، گروهی، جامعه و سایر خدمات دیگری که ارائه می‌شود در سامانه‌ها وارد شده است و مراکزی که طرف قرارداد هستند با این ساز و کار بیمه‌ای خدمات را ارائه می‌دهند. معمولا متخصصان این رشته خدمات خود را تحت پوشش بیمه ارائه می‌دهند.
  4. 13 فروردین روز جهانی اتیسم بود. طبق گزارش who از هر 100 نفر یک نفر در جهان به این اختلال رشدی- عصبی مبتلا است که نسبت آن 4 پسر به یک دختر است.
  5. ایسنا گزارش داد: قبل از سه سالگی کودکتان بازی کامپیوتری در اختیارش نگذارید. یک روانشناس در این خصوص توضیح داد که از آنجایی که پیش از سه سالگی کودکان نیاز دارند در کنار مادرشان باشند، والدین سعی کنند حتی‌الامکان بازی‌های کامپیوتری را در این بازه سنی در اختیار کودکان قرار ندهند. او همچنین تاکید کرد که بازی‌های کامپیوتری مزایای خاص خودشان را دارد اما استفاده بیش از حد از آن‌ها موجب افت تحصیلی و افزایش اختلالات رفتاری، انزوا گزینی، افزایش اعتیاد به بازی‌ها و سوء استفاده قرار گرفتن کودکان، در برخی مواقع خشم،‌ استرس و چاقی شود و گاهی آنها را به سمت بزهکاری سوق دهد.
  6. دیدار نوروزی روانپزشکان و دستیاران روانپزشکان، 30 فروردین ماه، ساعت 18:30 تا 20:30 در بیمارستان روزبه برگزار می‌شود. روانپزشکان و دستیارانی که مایل به شرکت در این برنامه هستند نهایتا تا تاریخ شنبه ۲۵ فروردین، حضور خود را جهت برنامه‌ریزی و تدارک بهتر به دفتر انجمن از طریق پیام‌رسان واتس‌اپ به شماره ۰۹۹۰۶۴۹۴۶۸۰ یا به نشانی تلگرامی انجمن با آی‌دی IPA@ اطلاع دهند.
  7. انتشارات سروهانا در نمایشگاه کتاب 1403 حضور خواهد داشت.
نویسنده
فاطمه فلاح
مطالب مرتبط
  • دیدگاه‌هایی که حاوی ناسزا و افترا است، به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • برای بهتر و روان‌تر خوانده شدن دیدگاه شما، بهتر است از متن به صورت فارسی استفاده کنید نه با حروف فینگلیش
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به دیدگاه دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *