اخبار 25 دی 1402 - 6 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
آذرخش مکری درباره «سهم روانشناسی در مسائل اجتماعی» به «بهروان نیوز» گفت:

نقش پررنگ «مدیریت افکار عمومی» در ترویج روانشناسی در جامعه

آذرخش مکری معتقد است که «مدیریت افکار عمومی» سهم بسیار زیادی در ترویج روانشناسی در جامعه دارد.

نقش پررنگ مدیریت افکار عمومی در ترویج روانشناسی در جامعه

به گزارش بهروان نیوز، آذرخش مکری، روانپزشک و پژوهشگر در پاسخ به این سوال که «سهم روانشناسی در مسائل اجتماعی چیست؟» به «بهروان نیوز» گفت: باید از دو زاویه به این مسئله نگاه کرد. یک زاویه آن بالینی و فردی و از نظر عموم شناخته شده است. اما یک زاویه مهم‌تر به نام «مدیریت افکار عمومی» وجود دارد که پدیده پررنگ‌تری است. به نظر می‌رسد سهم بسیار زیادی در بحث سلامت روان و تحول در اجتماع به آن قسمت عموم برمی‌گردد که در ایران کمرنگ است.

او با اشاره به این که ترویج اندیشه و مفاهیم بسیار اهمیت دارد، توضیح داد: در بسیاری از کشورها یک فرآیند یا مسئله مطرح و جهانی می‌شود مثلا مقوله‌هایی چون تروماهای کودکی، سوءرفتار، اتصال عاطفی و… در برخی از کشورهای مرفه و صنعتی حتی در عمیق‌ترین لایه‌های عموم رسوخ کرده است.

این پژوهشگر همچنین گفت که ما هنوز کتاب‌های پر فروش تاثیرگذار با رویکرد آکادمیک و علمی نداریم و می‌توان گفت که بیشتر آن‌ها تاثیرگذاری تبلیغاتی و بازاریابی خاصی است که مبنای علمی ندارد. به نظر من هنوز آن جریان‌سازی لازم در خصوص این مسئله در ایران صورت نگرفته است. کسانی که به مقوله سلامت روان علاقه‌مند هستند باید با برگزاری گفتمان‌های عمومی با موضوعاتی نظیر اینکه «چه می‌شود افراد خودشان را می‌کشند؟» یا «چه می‌شود افراد احساس شادی می‌کنند؟» این مدل‌ها را در جامعه تزریق کنند.

نویسنده
فاطمه فلاح
مطالب مرتبط
  • دیدگاه‌هایی که حاوی ناسزا و افترا است، به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • برای بهتر و روان‌تر خوانده شدن دیدگاه شما، بهتر است از متن به صورت فارسی استفاده کنید نه با حروف فینگلیش
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به دیدگاه دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *