اخبار 12 مهر 1402 - 10 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0
علی فتحی آَشتیانی در اولین نشست خبری خود تاکید کرد:

پوشش بیمه خدمات روانشناسی باید جدی گرفته شود

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره با اعلام اینکه ۲۰‌ هزار روانشناس با پروانه تخصصی و مجوز در کشور فعالیت دارند، گفت: ۷۰ درصد از مردم به دلیل کافی نبودن پوشش بیمه‌ای در حوزه سلامت روان نمی‌توانند به روانشناسان مراجعه کنند.

به گزارش بهروان نیوز به نقل از ایرنا، علی فتحی آشتیانی که به تازگی در پنجمین دوره انتخابات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور به ریاست این سازمان انتخاب شده است، روز یکشنبه در نشست خبری با اعلام اینکه طبق تحقیقات انجام شده حدود ۲۰ درصد جامعه مشکلات روانشناختی دارند و باید به داد اینها رسید، اظهار داشت: چاره‌ای جز جدی گرفتن گسترش پوشش بیمه در حوزه روانشناسی را نداریم و از دولت می خواهیم که در این حوزه به سازمان کمک کند.

فتحی آشتیانی با بیان اینکه در دفترچه خدمات بهداشتی و درمانی وزارت بهداشت، فهرست خدمات حوزه روانشناسی بالینی و سلامت که مشمول بیمه هستند، مشخص شده است، تعداد خدمات تحت پوشش بیمه حوزه روانشناسی را کم دانست و افزود: تعداد و نوع این خدمات کم است در حالی که باید آن را گسترش دهیم زیرا بسیاری از گرایش ها همچون گرایش تربیتی یا کودکان استثنایی هم در حوزه سلامت قرار دارند.

او بر رایزنی با صنعت بیمه و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای گسترش پوشش بیمه در حوزه روانشناسی تاکید کرد تا مردم بتوانند راحت تر به روانشناسان مراجعه کنند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور همچنین از پیگیری برای محقق شدن بیمه بازنشستگی برای روانشناسان بخش خصوصی خبر داد و گفت: درصد قابل توجهی از روانشناسان به صورت خصوصی کار می‌کنند که این افراد نیاز به بازنشستگی دارند.

فتحی آشتیانی یکی از برنامه های خود را تعریف بیمه بازنشستگی برای روانشناسان و مشاوران دانست و گفت: در تلاش هستیم که امکان رفاهی را برای روان شناسان و مشاوران ایجاد کنیم.

تعرفه های روان شناسی جوابگوی مخارج نیست

او در مورد تعرفه های روانشناسان گفت: تعرفه روانشناس با مدرک کارشناسی ارشد ۲۳۰ هزارتومان و تعرفه دکتری ۲۷۰هزار تومان است که جوابگو مخارج دفاتر رواشناسی نیست و باید فکری در این خصوص برای همکاران شود.

فتحی آشتیانی ادامه داد: تعرفه ها باید به گونه ای باشد که مردم هم توان پرداخت آن را داشته باشند و در اینجا گسترش بیمه اهمیت می یابد.

نویسنده
فاطمه فلاح
مطالب مرتبط
  • دیدگاه‌هایی که حاوی ناسزا و افترا است، به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • برای بهتر و روان‌تر خوانده شدن دیدگاه شما، بهتر است از متن به صورت فارسی استفاده کنید نه با حروف فینگلیش
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به دیدگاه دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *