مراکز روانشناسی 03 مهر 1402 - 8 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه
کپی شد!
0

مجموعه پلی کلینیک سلامت روان «رسا»

کلینیک سلامت روان «رسا» که زیر مجموعه جهاد دانشگاهی علوم پزشکی است در حوزه‌های مختلف روانشناسی، مشاوره، نوروفیدبک و ... فعالیت می‌کند.

یکی از قطب‌های حوزه سلامت در مجموعه جهاد دانشگاهی کشور، سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران است. فعالیت‌های این سازمان در حوزه سلامت سابقه چند دهه ای دارد و در قالب شش کلینیک به ارائه خدمت مشغول است. این کلینیک ها عبارتند از دندانپزشکی، پوست، مو و لیزر تراپی، آلرژی، ترمیم زخم، واریس، روانشناسی و مشاوره و طب ارتقای سلامت. اکثر این خدمات در منزل نیز ارائه می گردد.

دی ماه سال 1401 رییس محترم وقت سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، دکتر مسعود حبیبی از طرح راه اندازی پلی کلینیک سلامت روان حمایت کرده و این مجموعه متولد شد.

پلی کلینیک، مجموعه‌ای است که تقریبا تمامی ظرفیت‌های خدمت در حوزه سلامت روان را یکجا جمع آورده است تا بتواند سهمی موثر در تقویت سلامت روان جامعه داشته باشد.

پلی کلینیک سلامت روان جهاد علوم پزشکی تهران در 8 دپارتمان ارائه خدمت می نماید:

 مشاوره: مشاوره تحصیلی، ازدواج، خانواده، شغلی، شخصیتی، بِه‌ورزی

 دپارتمان روان درمانی: تشخیص و درمان بیماری های روانی با روش های غیر دارویی

 دپارتمان روان پزشکی: تشخیص و درمان دارویی بیماریهای روانی

دپارتمان روان سنجی: استفاده از به روزترین ابزارهای استاندارد جهان در تشخیص ویژگی ها، اختلالات و بیماری های روانی

دپارتمان گفتاردرمانی: تشخیص و درمان اختلالات مربوط به بیان، بلع زبان

دپارتمان نورولوژی: تهیه نقشه مغز

نوروتراپی: استفاده از دستگاه های نوروفیدبک

دپارتمان هیپنوتراپی: استفاده از هیپنوتیزم برای تقویت آرامش فکری و اصلاح رفتار

همانطورکه  از عنوان دپارتمان های هشت گانه پیداست ما بجز کاردرمانی تمام فرصت های موجود برای اثربخشی در حوزه سلامت روان را یکجا جمع آورده ایم و این اقدام منجر به تسهیل  تسریع دسترسی مراجعین به خدمات مورد نیاز می شود.

از طرف دیگر تعرفه های درمانی پلی کلینیک دولتی  و بسیار متفاوت از بخش خصوصی است.  از حضور اساتید متبحر و مجرب دانشگاهی بعنوان مدیران دپارتمان های هشت گانه بهره برده است تا خدمات حوزه های مختلف زیر نظر ایشان ارائه گردد. همچنین از حضور  و همکاری  دانش آموختگان برتر دانشگاهی جهت ارائه خدمات درمانگری بهره برده است.

مطب های پلی کلینیک سلامت روان ساعت ندارند و این  اختیار را به خود مراجع می دهند تا حضور مراجع بعدی که معمولا حداقل یک ساعت بعد است به بیان مسائل و دریافت مشاوره خود بپردازند.

همچنین تمامی خدمات این کلینیک بجز نورولوژی و نورو تراپی بصورت تلفنی و حتی حضور  در منزل و یا محل کار متقاضیان نیز ارائه می گردد.

در حوزه آموزش نیز دوره های تخصصی و عمومی برای روانشناسان و عموم جامعه برگزار می‌کنند. همچنین در تالیف و ترجمه کتاب هم فعالیت دارند و با همکاری حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، کتاب زندگینامه یکی از اساتید پیشکسوت روانپزشکی ایران را به زودی منتشر خواهند کرد. علاوه بر این، نسبت به ترجمه سه کتاب منبع دانشگاهی در حوزه روانشناسی سلامت زیر نظر یکی از اساتید برتر دانشگاهی اقدام نموده اند.

آدرس: تهران میدان هفت تیر خیابان کریم خان زند خیابان شهید حسینی پلاک 25

تلفن : 88812391

سایت رسا ؛

https://ravan.jdtums.ir/

کانال تلگرامی رسا ؛

t.me/jahadopt1402

 

نویسنده
فاطمه فلاح
مطالب مرتبط
  • دیدگاه‌هایی که حاوی ناسزا و افترا است، به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • برای بهتر و روان‌تر خوانده شدن دیدگاه شما، بهتر است از متن به صورت فارسی استفاده کنید نه با حروف فینگلیش
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به دیدگاه دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *