کارگاه‌های روانشناسی ویژه عموم 23 مرداد 1402 - 12 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0
عمده ترین دلایل هیات بازرسان جهت ملاحظات قانونی انتخابات 27م در نشست «شنبه شب»؛

پنهان‌کاری، سلب اختیارات سازمان و سوءاستفاده از موقعیت

پنجمین برنامه از دومین دوره نشست «شنبه شب‌ها» در تاریخ بیست و یکم مرداد ماه ۱۴۰۲ با موضوع ملاحظات قانونی انتخابات 27مرداد با حضور جواد خلعتبری، ناصر صبحی قراملکی و علیرضا آقایوسفی بازرسان سازمان نظام به میزبانی حمید یعقوبی (نایب رئیس انجمن روان‌شناسی ایران) توسط انجمن روان‌شناسی ایران برگزار شد.

به گزارش بهروان نیوز، در این نشست اهم دلایل غیر قانونی بودن انتخابات 27 مرداد مطرح شد که عبارت بودند از: مخالفت مورخ 12 تیر 1402 مجلس با آیین نامه انتخابات هیات وزیران و اعلام مغایرت آن با قانون مصوب مجلس مورد تایید شورای نگهبان، مخالفت مورخ 10 مرداد 1402 مجلس با اصلاحات آیین نامه دولتی، دولتی کردن یک سازمان غیر دولتی و مستقل، حذف تنها رکن نظارتی و قانونی سازمان در آیین نامه دولتی (حذف هیات بازرسان)، سلب اختیارات رکن شورای مرکزی در آیین نامه مرکزی، سپردن امور سازمان به افراد فاقد رای و غیر منتخب سازمان و تغییر شرایط داوطلبی اعضای سازمان.

همچنین به غیره اخلاقی بودن این انتخابات  به دلایل عدم رعایت قانون اساسی، سوءاستفاده از موقعیت و نارضایتی اعضای سازمان، تلاش برای اغفال سازمان و کوتاهی و عدم انجام وظایف محوله توسط نمایندگان وزارتین، اشاره شد.

از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست، مهندسی انتخابات 27 مرداد بود که واگذاری اختیارات منتخبین اعضای سازمان به افراد فاقد رای، ایجاد سمت‌های خود خوانده، پنهان کاری مستندات و صورتجلسات و عدم رعایت و پایبندی به مفاد آیین نامه دولتی از عمده‌ترین دلایل بازرسان سازمان برای این اتفاق بود.

در پایان این نشست ناصر صبحی قراملکی اعلام کرد که آماده برگزاری مناظر بین هیات بازرسان و نمایندگان وزارتین جهت شفاف سازی امور مربوط به انتخابات، است.

از این رو پایگاه خبری «بهروان نیوز» به عنوان یک پایگاه خبری مستقل در حوزه سلامت روان، در راستای رسالت خبری خود، جهت آگاهی رسانی و شفاف سازی مسائل مربوط به پنجمین دوره از انتخابات شورای مرکزی و هیات بازرسان سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، از هیات بازرسان، نمایندگان وزارتین و اعضای شورای مرکزی دعوت می‌نماید تا درقالب جلسات هم‌اندیشی (مناظره) دعوت این مجموعه رسانه‌ای را پذیرا گردیده و حضور بهم رسانند.

 

همچنین بخوانید:

باید در روند سازمان سالم سازی صورت بگیرد/ انتخابات ۲۷ مرداد، تنها انتخابات قانونی
نویسنده
فاطمه فلاح
مطالب مرتبط
  • دیدگاه‌هایی که حاوی ناسزا و افترا است، به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • برای بهتر و روان‌تر خوانده شدن دیدگاه شما، بهتر است از متن به صورت فارسی استفاده کنید نه با حروف فینگلیش
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به دیدگاه دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *