اخبار 15 مرداد 1402 - 12 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

افتتاحیه دپارتمان تخصصی طرحواره درمانی برگزار شد

همایش افتتاحیه دپارتمان تخصصی طرحواره درمانی، روز جمعه ۱۳ مرداد ماه در فرهنگسرای اشراق برگزار شد.

به گزارش بهروان نیوز، محور اصلی این همایش معرفی دپارتمان، بخش‌ها و اهداف آن بود. محمد حاتمی، رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره و جمعی از اساتید و روانشناسان مهمان این افتتاحیه بودند.

در ابتدای مراسم مریم بهبهانی، عضو هیات مدیره دپارتمان طرحواره درمانی گفت: واژه دپارتمان وام گرفته از زبان فرانسه است و در فارسی به گروهی که کار ویژه‌ای را انجام می‌دهند، می‌گویند. درخصوص دپارتمان طرحواره درمانی، یک گروه آموزشی است که در موضوع طرحواره درمانی فعالیت می‌کند. دپارتمان طرحواره درمانی یکی از ۶۰ دپارتمان تخصصی انجمن مطالعات روان درمانی ایران است.

مهدی طباطبایی فر، رئیس دپارتمان ضمن خوشامدگویی به همه مهمانان و تشکر از همه کسانی که برای برگزاری این همایش تلاش کردند، درخصوص ضرورت شکل گیری این دپارتمان توضیح داد: ما متوجه شده بودیم که طرحواره درمانی به دلیل قابل فهم بودنش عده زیادی از آن استقبال می‌کنند؛ اما گاهی اطلاعات اساتید برای ۱۵ سال پیش بود. افراد در این دوره‌ها شرکت می‌کردند و نتایجی می‌گرفتند و تصور بر این بود که طرحواره خیلی دقیق و عمیق نیست و درمان ندارد. همچنین بسیاری از افراد که در حوزه طرحواره درمانی فعالیت می‌کنند، مدرک روانشناسی تایید شده در کشور ما را ندارند. به همین دلیل نیاز بود یک انجمنی به این موارد رسیدگی کند و به طرحواره درمانگران در این زمینه‌ها کمک کند. علاوه بر این اهداف دپارتمان عبارتند از: حمایت از مهارت‌جویان، یکپارچه سازی دوره‌های طرحواره و نظارت بر سرفصل‌های مورد تدریس.

رئیس سازمان نظام روانشناسی همچنین طی یک سخنرانی گفت: خوشحالم که یکی‌ از ثمرات انجمن مطالعات روان‌درمانی را دیدم. ما موفق شدیم در طول سال‌های اخیر روانشناسی را به عموم مردم بشناسانیم و افتخار می‌کنیم و خوشحالیم که روانشناسی در توده مردم نفوذ کرده است. روان درمانگری کار بسیار سختی است و با هیچ شغلی قابل مقایسه نیست. طرحواره درمانگری یکی از تخصصی‌ترین حوزه‌های روانشناسی است؛ لذا ما به کسی می‌توانیم طرحواره درمانگر بگوییم که تمامی دوره‌ها را گذرانده، تجربیات لازم را کسب کرده و به مرحله درمانگری رسیده باشد.

در بخش‌های دیگر این همایش کتاب «کشف تله‌های زندگی»، طباطبایی فر، فاطمه مختاری و مقام پور، معرفی شد و علی خفاجی طراح لوگو، درباره ایده و نحوه طراحی لوگوی دپارتمان توضیح داد و سپس انیمیشن ساخته شده توسط دپارتمان پخش شد.

در پایان این همایش هم کارت عضویت دپارتمان به حاضرین معرفی شد و مهمانان کارت عضویت دپارتمان را دریافت کردند.

نویسنده
فاطمه فلاح
مطالب مرتبط
  • دیدگاه‌هایی که حاوی ناسزا و افترا است، به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • برای بهتر و روان‌تر خوانده شدن دیدگاه شما، بهتر است از متن به صورت فارسی استفاده کنید نه با حروف فینگلیش
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به دیدگاه دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *