اخبار 11 مرداد 1402 - 12 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0
به مناسبت درگذشت دکتر پورافکاری

پیشگامی دغدغه‌مند و نامدار در حوزه روانپزشکی

به گزارش بهروان‌نیوز، نصرت الله پورافکاری که متولد اردیبهشت ماه 1320 در تبریز است، تحصیلات دوره متوسطه خود را در شهر تبریز گذراند و پس از آن در سال 1346 و از دانشگاه پزشکی تبریز موفق به اخذ دکترای پزشکی شد. سپس عازم آمریکا شد و در رشته روانپزشکی در دانشگاه ویرجینیا تخصص گرفت.

او در سال 56 به ایران بازگشت و به عنوان یکی از پیشگامان علم روانپزشکی در ایران و به عنوان استادیار در دانشگاه پزشکی تبریز مشغول فعالیت شد.

از اقدامات علمی این روانپزشک فقید و برجسته می‌توان به تالیف 4 کتاب در پنج جلد، 49 ترجمه و 26 مقاله در حوزه‌های روانپزشکی، روانشناسی و علوم اعصاب اشاره کرد. نشانه شناسی بیماری های روانی، صرع و مسئولیت قانونی، خلاصه روانپزشکی، زمینه روانشناسی هیلگارد، هنردرمانی و هنر در روانشناسی و روانپزشکی از جمله آثار و ترجمه‌های دکتر پورافکاری است.

با نگاهی به زندگی این روانپزشک نامدار درمی‌یابیم که او همواره نسبت به این علم دغدغه‌مند بوده و تلاش کرده تا با ترجمه بروزترین کتب و مقالات، آخرین منابع علمی جهان را در حوزه روانپزشکی و سلامت روان در اختیار جامعه علمی ایران قرار دهد.

پایگاه خبری بهروان‌نیوز درگذشت این روانپزشک حاذق را به خانواده محترم ایشان و جامعه علمی، روانپزشکی و روانشناسی تسلیت عرض می‌نماید.

 

همچنین بخوانید:

برنامه‌ریزی پزشکی قانونی برای خودکفایی در معاینات روانپزشکی
نویسنده
فاطمه فلاح
مطالب مرتبط
  • دیدگاه‌هایی که حاوی ناسزا و افترا است، به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • برای بهتر و روان‌تر خوانده شدن دیدگاه شما، بهتر است از متن به صورت فارسی استفاده کنید نه با حروف فینگلیش
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به دیدگاه دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *