اخبار 17 تیر 1402 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

اولین رویداد بهم‌رسانی در حوزه پرورش و ارتقای شناختی برگزار شد

علوم شناختی

به گزارش بهروان نیوز، اولین رویداد « بهم‌رسانی در حوزه پرورش و ارتقای شناختی »  به همت ستاد علوم و فناوری‌های شناختی امروز در سالن ۸ باغ کتاب با حضور سید محمد مهدوی دبیر ستاد علوم و فناوری‌های شناختی، مراکز شتابدهی و تیم‌های طراحی برگزار شد.

 از جمله مراکز شتابدهنده و نوآوری که در این نشست شرکت داشتند عبارتند از: موسسه نوآوری‌های آموزشی سرآمد، مرکز نوآوری ذهن آینده، مجموعه دانش بنیان سروهانا پارسیان، نماینده پلتفرم شاد، نماینده مجموعه همراه اول و شرکت تولید بازی‌های شناختی دانیمون.

در ابتدای مراسم صلح خواه، مشاوره ستاد علوم شناختی در حوزه ارزش‌گذاری بر استارت‌آپ‌ها گفت: یک ایده خلاقانه با یک تیم توانمند و طراحی خوب می‌تواند به یک ارزش پیشنهادی دست پیدا کند که مشتری حاضر شود بابت آن پول پرداخت کند. این لازمه بقای یک کسب و کار است اما تنها بخشی از قصه موفقیت استارت‌آپ‌هاست. بخش دیگر آن تامین مالی برای رشد و توسعه آن کسب و کار است. ستاد علوم شناختی تلاش کرده با خدمات متنوع تمام چرخه عمرم یک استارت‌آپ را پوشش دهد و در این مسیر حمایت‌های خود را به گونه‌ای توسعه داده است که به رشد و بلوغ استارت‌آپ‌ها کمک کرده باشد.

او درخصوص ارائه طرح‌های استارت‌آپ‌ها توضیح داد: این‌ها استارت‌آپ‌هایی هستند که ستاد در همه مراحل کنارشان بوده است و تلاش کرده تا در مسیر توسعه برای آن‌ها تسهیل‌گری کند. این استارت‌آپ‌ها امروز به مرحله شتابدهی و جذب سرمایه رسیده‌اند. در این مرحله استارت‌آپ باید بتواند سرمایه‌گذار را قانع کند که منابع مالی و نفعش را با منافع آتی آن تیم معاوضه کند. استارت‌آپ باید به ‌گونه‌ای وارد شود تا سرمایه‌گذار را مجاب کند که می‌تواند انتظارات آن را برآورده کند. در این مسیر ابتدا استارت‌آپ باید بتواند طرحش را به خوبی به سرمایه‌گذار ارائه کند. سپس یک بستر مناسب است که سرمایه‌گذاران خطرپذیر شناسایی و بتوانند مخاطب آن استارت‌آپ شوند. تسهیل‌گری سرمایه‌گذاری و کاهش ریسک سرمایه‌گذار است که ستاد سعی می‌کند آن را محقق کند. هدف ستاد توسعه است و کار ستاد با این رویداد تمام نمی‌شود و در تمام مسیر کنار تیم‌ها خواهد بود تا مشاوره‌های مالی و حقوقی بدهد. همه می‌دانیم که استارت‌آپ‌ها به عنوان مهم‌ترین منبع نوآوری و رشد اقتصادی کشور محسوب می‌شود. لذا ستاد سعی می‌کند تا در این مسیر هر لحظه کنار شما باشد و کمک کند تا این امر محقق شود.

سپس مجریان طرح های پژوهشی به ارائه طرح‌های خود پرداختند که این طرح‌ها با عناوین «طراحی و اعتباریابی الگوی آموزشی محیط یادگیری با داستان‌سرایی دیجیتال برکارکردهای شناختی»، «تدوین برنامه آموزش کارکردهای اجرایی و بررسی اثربخشی آن بر بهبود این کارکردها»، «طراحی و اجرای یک پروتکل آموزشی مبتنی بر رویکردهای شناختی برای بهینه سازی آموزش مجازی درس فیزیک»، «طرح توسعه برنامه آموزش والدین برای پرورش مهارت های شناختی خردسالان» و «تدوین برنامه آموزشی مهارت ها و ارتقای شناختی کودکان ایرانی» ارائه شد.

در پایان برنامه دکتر مهدوی دبیر ستاد علوم و فناوری‌های شناختی، ضمن تشکر از حضور استارت‌آپ‌ها و مراکز شتابدهنده در این نشست، درباره اهمیت برگزاری چنین رویدادهایی گفت: به نظر من برای این رویداد برای شروع خوب و موثر بود و امیدواریم در ادامه همکاری بین تیم‌ها شکل بگیرد و بازیگران بتوانند در کنار هم ایده‌های مورد حمایت را وارد بازار کنیم. ما در ستاد علوم شناختی پژوهش‌هایی را مورد حمایت قرار می‌دهیم که مرتبط با نیاز‌های کشور است. امروز این پژوهش‌ها و دستاوردهای فنی به سطحی از آمادگی رسیده‌اند که می‌توانند کم کم وارد چرخه کسب و کار و بازار شوند. ستاد تلاش خواهد کرد تیم‌ها را به هم نزدیک کرده و فرصت‌های همکاری ایجاد کند و ریسک‌های این همکاری را به حداقل برساند.

 

خبرنگار: فاطمه فلاح

نویسنده
فاطمه فلاح
مطالب مرتبط
  • دیدگاه‌هایی که حاوی ناسزا و افترا است، به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • برای بهتر و روان‌تر خوانده شدن دیدگاه شما، بهتر است از متن به صورت فارسی استفاده کنید نه با حروف فینگلیش
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به دیدگاه دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *