چه خبر 01 اردیبهشت 1403 - 3 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

چه خبر؟/ هفته پنجم ۱۴۰۳

اتفاقات و اخبار پنجمین هفته سال ۱۴۰۳ در حوزه سلامت روان را می‌توانید در پادکست «چه خبر؟» گوش کنید.

چه خبر هفته پنجم

اخبار به شرح زیر است:

  1. پنجمین شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره متوقف شد. روز سه شنبه 28 فروردین، علی فتحی آشتیانی طی نشستی خبری اعلام کرد: باتوجه به اتفاقات زیادی که طی این چند ماه سپری شد، به ویژه از زمانی که حکم بدوی دیوان عدالت اداری ابلاغ شد و از آن زمان در وضعیت ابهام قرار داشت، علی رغم اینکه هیچکدام از اقدامات را متوقف نکردیم، اما بودن در وضعیت ابهام و بلاتکلیفی و فشارهای متعدد که از جوانب مختلف به سوی ما سرازیر می‌شود، اعلام می‌کنیم که پنجمین دوره شورای سازمان نظام روانشناسی و مشاوره تصمیم گرفته از امروز کار خود را متوقف و به آیندگان واگذار کند چراکه ادامه این وضع نه تنها در شأن و جایگاه افرادی که در شورای نظام روانشناسی و مشاوره هستند، نیست بلکه بازخوردهایی که مرتبا سرازیر می‌شود و اینکه همیشه با نگاه متفاوت به ما نگاه می‌کنند، دلمان نمی‌خواهد این اتفاق ادامه پیدا کند و می‌خواهیم سربلند و استوار کار انجام دهیم. البته با توجه به انتشار این خبر برای اطلاع دقیق از اتفاقات رخ داده در انتخابات پنجمین دوره شورای مرکزی و هیات بازرسان سازمان نظام روانشناسی و مشاوره می توانید برنامه «کیوسک» به نام «صفر تا صد انتخابات» را در بهروان مشاهده کنید. در این برنامه گزارش مفصلی از شروع اختلافات برای انتخابات تا حکم دیوان عدالت اداری ارائه داده ایم.
  2. تعرفه خدمات روانشناسی و مشاوره سال ۱۴۰۳ اعلام شد. براین اساس تعرفه‌های خدمات روانشناسی و مشاوره سال 1403 در مقطع کارشناسی ارشد 321 هزار تومان و برای مقطع دکتری 378 هزار تومان تعیین شد. لازم به ذکر است تعرفه‌ها براساس ارائه 45 دقیقه خدمات است. همچنین براساس سوابق حرفه‌ای از زمان دریافت پروانه تخصصی، برای افراد با سابقه کار بالای 15 سال، 15 درصد به مبلغ پایه اضافه می‌شود. 
  3. دیدار نوروزی روانشناسان و مشاوران، روز پنجشنبه با حضور جمعی از روانشناسان و پیشکسوتان این حوزه برگزار شد.
  4. همچنین دیدار نوروزی روانپزشکان و دستیاران روانپزشکان پنجشنبه شب در بیمارستان روزبه تهران برگزار شد.
  5. مدیر بهزیستی شهر تهران مطرح کرد: تعداد مراکز روزانه سالمندی در تهران کم است. اولویت ما توسعه مراکز روزانه است. آموزش‌هایی که در این مراکز ارائه می‌شود، فرایند به اصطلاح افتاده شدن این افراد را به تأخیر می‌ اندازد و باعث می‌شود تا سالمندان دیرتر به خدمات مراقبتی و بستری ویژه نیاز داشته باشند.
  6. اولین سالگرد دکتر رضا زمانی برگزار می شود. روابط عمومی انجمن روانشناسی ایران اعلام کرد که بمناسبت اولین سالگرد فراق دکتر رضا زمانی ، یادبودی در روز اول اردیبهشت، ساعت ۲۱ در برنامه «شنبه شب ها با انجمن روان‌شناسی ایران»، به صورت آنلاین در محل اسکای روم برگزار خواهد شد.
  7. ورود سروهانا به دنیای اسباب بازی ها جهت ایجاد ارتباط بین مسائل روانشناختی و اسباب بازی های کودکانه
نویسنده
فاطمه فلاح
مطالب مرتبط
  • دیدگاه‌هایی که حاوی ناسزا و افترا است، به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • برای بهتر و روان‌تر خوانده شدن دیدگاه شما، بهتر است از متن به صورت فارسی استفاده کنید نه با حروف فینگلیش
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به دیدگاه دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *