اخبار 18 دی 1402 - 6 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0
گردهمایی در سازمان نظام پزشکی برای مساله‌ی خودکشی پزشکان

تشکیل کارگروهی تخصصی برای پیشنهاد راهکارهای عملی در خصوص خودکشی دستیاران پزشکی

جلسه کارگروه مشترک جهت بررسی مسئله خودکشی دستیاران پزشکان در سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

گردهمایی در سازمان نظام پزشکی برای مساله‌ی خودکشی پزشکان تشکیل کارگروهی تخصصی برای پیشنهاد راهکارهای عملی در خصوص خودکشی دستیاران پزشکی

به گزارش بهروان نیوز بنا به گزارش کانال اطلاع‌رسانی سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران، پیرو مصوبه شورای عالی سازمان نظام پزشکی جلسه کارگروه مشترک با حضور رئیس کل سازمان، نماینده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر صادقی مدیرکل حوزه پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی دادستانی کل کشور، دکتر سید وحید شریعت رئیس انجمن علمی روانپزشکان ایران، دکتر موسوی چلک رئیس انجمن مددکاری اجتماعی، دکتر مهدی هرمزپور مدیرکل گروه روان‌‌پزشکی پزشکی قانونی، دکتر حمید یعقوبی رئیس جمعیت علمی پیشگیری از خودکشی و دکتر سید کاظم ملکوتی استاد روان‌پزشکی، مسئول دفتر دستیاری سازمان نظام پزشکی، دکتر شکارچی معاون آموزشی، دکتر خردمند معاون انتظامی و اسدی مدیرکل حوزه ریاست سازمان جهت بررسی خودکشی دستیاران پزشکی و وضعیت متخصصان برگزار شد.

در جلسه نخست این کارگروه که روز یکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ در محل سازمان برگزار شد، دیدگاه‌های دستگاه‌های مختلف به بحث و گفتگو گذاشته شد. در ابتدا نماینده وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از اقداماتی که در جهت بهبود وضعیت رفاهی دستیاران شامل افزایش حقوق و دستمزد آنها و راه‌اندازی کلینیک‌های پیشگیری انجام شده گزارشی ارائه نمود.

دکتر سید وحید شریعت رئیس انجمن علمی روان‌پزشکان ایران در این جلسه از عدم پاسخ وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به مساله دردناک مرگ همکاران انتقاد نموده و ابراز کرد که چنین کارگروهی باید در وزارت بهداشت تشکیل می‌شد. اقدام سازمان نظام پزشکی را در این راستا باید به فال نیک گرفت، هرچند نمی‌توان امید زیادی داشت تا از این طریق غیر از مداخلات محدودی اقدام بیش‌تری کرد.‌

در این جلسه دکتر سید کاظم ملکوتی استاد روان‌‌پزشکی از عدم ارائه آمار دقیق و همینطور از عدم انجام اتوپسی روان‌شناختی جهت پی بردن به چرایی خودکشی‌ها انتقاد نموده است. دکتر حمید یعقوبی رئیس جمعیت علمی پیشگیری از خودکشی ایران نیز در این نشست ضمن بیان آمار مقایسه‌ای، روند رو به کاهش مرگ در اثر خودکشی در نقاط دیگر جهان و روند افزایشی آن در کشورمان را متذکر گردیده است.

در این نشست همچنین از تصمیم نظام پزشکی برای راه اندازی یک هاتلاین برای مراقبت از همکاران در معرض خطر خبر داده شد. مقدمات اولیه این موضوع نیز فراهم شده و شماره تلفن مورد نظر اختصاص یافته و برای اجرای آن از گروه‌های روان‌پزشکی و انجمن علمی روانپزشکان استمداد جسته‌اند. به‌علاوه اعضا تشکیل کارگروهی تخصصی برای پیشنهاد راهکارهای عملی را مورد تصویب قرار دادند.

تشکیل کارگروهی تخصصی برای پیشنهاد راهکارهای عملی در خصوص خودکشی دستیاران پزشکی
نویسنده
فاطمه فلاح
مطالب مرتبط
  • دیدگاه‌هایی که حاوی ناسزا و افترا است، به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • برای بهتر و روان‌تر خوانده شدن دیدگاه شما، بهتر است از متن به صورت فارسی استفاده کنید نه با حروف فینگلیش
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به دیدگاه دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *