اخبار 01 دی 1402 - 6 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
در یازدهمین نشست کنگره انجمن روان درمانی ایران مطرح شد؛

نگاه سیستمی به درمان

نگاه سیستمی به درمان

به گزارش بهروان نیوز، مجید محمودعلیلو در سخنرانی خود بیان کرد که اشکال دررابطه بین فردی مسئولیت مواردی مانند رابطه ناپایدار، ارزنده سازی، دستکاری روانشناختی را برعهده دارد. درمانگر برای درمان موفقیت آمیز باید درک درستی از اختلال داشته باشد. همچنین حد و مرزهای واقعی را به مراجع اطلاع دهد. تا از قطع کردن ناگهانی درمان جلوگیری کند. سپس قاسم نظیری گفت که حافظ الگویی از درمانگری استعاره‌ای است. زبان کلید ورود به دنیای مراجعین است. همچنین اهمیت درک زبان ساده بسیار زیاد است. به عقیده او حافظ پیش از اینکه انسان کامل باشد، کاملا انسان بود. بهترین ویژگی غزل‌های حافظ آبگونه بودن (روان) اشعار او است.

محسن ارجمند در ادامه در رابطه با رویکرد مغز محور در روان درمانی سخنرانی کرد. او اشاره کرد که دو مورد از اعمالی که درمانگران باید انجام دهند عبارتند از: آموزش به بیمار ( مدل منطقی قابل فهم به بیمار ارائه داده شود) و تعیین اهداف درمانی مشخص.

سپس حمید رضا حسن آبادی افزود که باید به درمان، نگاه سیستمی داشته باشیم. به این مضمون که اول باید در سطح میکروسیستم و سپس مزوسیستم به آن نگاه کرد. همچنین اواضافه کرد رابطه در فعالیت ها شکل می‌گیرد و برای یادگیری نیاز به ارتباط داریم که برای این ارتباط نیاز به همان فعالیت داریم.

او به این نکته نیز اشاره کرد که رابطه، فعالیت مشترک دوتایی است. امیر شعبانی به خط سیر مفهوم علم اشاره کرد و گفت علم عبارت است از خلق تئوری‌های تازه‌تر و ارزیابی خستگی ناپذیر و در نهایت پیش بینی کردن. او خط سیر علم را به اسطوره گرایی، خردگرایی، اثبات گرایی، ابطال گرایی و اجتماع گرایی طبقه بندی کرد.

اسلاید قبلی
اسلاید بعدی
نویسنده
فاطمه فلاح
مطالب مرتبط
  • دیدگاه‌هایی که حاوی ناسزا و افترا است، به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • برای بهتر و روان‌تر خوانده شدن دیدگاه شما، بهتر است از متن به صورت فارسی استفاده کنید نه با حروف فینگلیش
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به دیدگاه دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *