اخبار 25 آبان 1402 - 8 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0
علی صاحبی در ششمین نشست از کنگره اننجمن روانشناسی ایران مطرح کرد:

هویت، زبان و شغل؛ مهم ترین مشکلات بعد از مهاجرت

ششمین نشست از روز دوم کنگره با موضوع «مهاجرت نخبگان یا کوچ اندیشه‌ها؛ نگاهی به چالش‌ها و آسیب‌های روانی_اجتماعی مهاجرت» برگزار شد. در این نشست دکتر علی صاحبی درخصوص این موضوع سخنرانی کرد.

نشست ششم
اسلاید قبلی
اسلاید بعدی

به گزارش بهروان نیوز، هدف این سخنرانی تبیین آسیب‌های احتمالی ناشی از مهاجرت بود. در ابتدای نشست، دکتر صاحبی از اهمیت «چرایی» برای مهاجرت صحبت کرد؛ سلامت روان در مهاجرت نه از خود فعل مهاجرت، بلکه در نیت مستتر در پشت این تصمیم قابل شناسایی و بحث است. صاحبی در ادامه از مولفه‌های تاثیرگذاری صحبت کرد که سرنوشت سلامت یا آسیب روان فرد مهاجرت کرده را تعیین می‌کند؛ داشتن حق انتخاب یا جبر در مهاجرت، امکان پیوندیابی مجدد با خانواده و سن افراد مهاجر، از مهم‌ترین فاکتورهایی بودند که دکتر صاحبی در این نشست به تفصیل، درباره آن صحبت کرد.

بعد از تشریح دلایل افراد برای مهاجرت، نوبت به محدودیت‌های شایع در بین مهاجرین رسید. هویت، زبان و شغل مهم‌ترین مشکلاتی بودند که دکتر صاحبی به آن‌ها اشاره کرد. در آخر، به فاکتورهای شخصیتی افراد در سازگاری‌شان با محیط جدید پرداخته شد؛ جاه‌طلبی و رشد‌محور بودن افراد، پیوندهای اجتماعی کم و عشق به تجربه‌های جدید در میان مهم‌ترین ویژگی‌های شخصیتی بودند که نقش موثری در سازگاری فرد مهاجر ایفا می‌کنند.

پس از سخنرانی دکتر صاحبی، نوبت به ارائه مقاله‌ها رسید. در ابتدا عاطفه حسینلو مقاله «نقش پیش‌بینی کننده الگوهای بالینی شخصیت و الگوهای بالینی شدید شخصیت در افکار خودکشی مصرف کنندگان مواد مخدر و محرک» را ارائه داد. 

سپس مقاله «بررسی رابطه حساسیت اضطرابی با دشواری هیجانی: نقش میانجی رفتار خودآسیب رسان در نوجوانان» توسط نیلوفر شریفی ارائه داده شد. 

نویسنده
فاطمه فلاح
مطالب مرتبط
  • دیدگاه‌هایی که حاوی ناسزا و افترا است، به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • برای بهتر و روان‌تر خوانده شدن دیدگاه شما، بهتر است از متن به صورت فارسی استفاده کنید نه با حروف فینگلیش
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به دیدگاه دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود
نظرات