اخبار 24 آبان 1402 - 8 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0
لادن فتی در سومین نشست از نهمین کنگره انجمن روانشناسی ایران مطرح کرد:

پویایی اجتماعی، نبض حیات جامعه

سومین نشست از روز اول کنگره با موضوع «ساختار روان شناختی جوانان و نقش و سهم آنان در پویایی اجتماعی با توجه به اختلاف نسل‌ها» برگزار شد. در این نشست لادن فتی روانشناس بالینی درخصوص این موضوع سخنرانی کرد.

اسلاید قبلی
اسلاید بعدی

به گزارش بهروان نیوز، فتی در این نشست به مباحثی چون مفهوم پویایی‌های اجتماعی، شخصیت، اخلاق و شناخت و هیجان در گروه سنی نوجوان و جوان، درباره ویژگی نسل‌های مختلف و فاصله بین نسل‌ها و بنیان‌های فلسفی پراگماتیزم و دایالکتیکی در درمان‌های شناختی پرداخت.

او صحبت‌های خود را با اشاره به طوفان‌های هیجانی شروع کرد که در دوره نوجوانی حادث می‌شود و با اشاره به شکاف بین‌نسلی گفت: نسل جدید در حال تجربه تغییراتی است که نسل پیشین نیاز به پذیرش آن دارد. دوره امر و نهی کردن به فرزندان گذشته است و باید کنار آن‌ها ایستاد و خواسته‌های آن‌ها را شنید. مفهوم پویایی اجتماعی نبض حیات یک جامعه است و هر گاه در طول تاریخ ما خواستیم که این پویایی اجتماعی را کوچک کنیم، آن جوابی را که دلمان می‌خواسته، نگرفته‌ایم. به شرطی یک جامعه برنده خواهد شد که تنوع را در نظر بگیرد. 

در ادامه این روانشناس تاکید کرد که نسل جدید برخلاف باورهای جاافتاده، روحیه همکاری و صلح‌دوستی بیشتری دارند و با ورود به دنیای آن‌‌ها و همراه شدن با ارزش‌ها و جهان‌بینی‌هایشان، و البته پرهیز از تزریق باورهای والدین به نسل جدید، می‌شود شکاف و گسست بین نسل‌ها را با بینش بهتری پوشش داد و ارتباط عمیق‌تری با آن‌ها ساخت.

فتی همچنین گفت: اگر ما هر حرکتی انجام دهیم که جلو شکل‌گیری هویت را در جوان‌مان بگیرد، به آن فرصت و بستر تجربه صمیمیت را ندهیم، به او اجازه ندهیم تا خلق کند و سازنده باشد، انسجام لازم را نخواهیم داشت و این مسئله به ناامیدی ختم خواهد شد. 

سپس مقاله «اثربخشی درمان فرا تشخیصی بارلو بر خودمراقبتی هیجانی نوجوانان مبتلا به نوموفوبیا» توسط فاطمه کرباسی زاده ارائه داده شد. 

همچنین ریحانه سادات حسینی بهشتی، به ارائه مقاله «ارتقای مشغولیت تحصیلی دانش‌آموزان در بستر مزوسیستم پوشه کار ابر محور» را پرداخت.  

نویسنده
فاطمه فلاح
مطالب مرتبط
  • دیدگاه‌هایی که حاوی ناسزا و افترا است، به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • برای بهتر و روان‌تر خوانده شدن دیدگاه شما، بهتر است از متن به صورت فارسی استفاده کنید نه با حروف فینگلیش
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به دیدگاه دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود
نظرات