اخبار 19 مرداد 1402 - 11 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

بیانیه انجمن صنفی کارفرمایی مراکز روانشناسی و مشاوره کشور درخصوص لغو شدن انتخابات 20 مرداد

به گزارش بهروان نیوز، انجمن صنفی کارفرمایی مراکز روانشناسی و مشاوره کشور درخصوص لغو شدن انتخابات 20 مرداد ماه، بیانیه ای را صادر کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

«جناب آقای رئیسی

رئیس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

همانگونه که مستحضرید انتخابات تاریخ ۲۰ مردادماه که مقرر بود توسط سازمان نظام روانشناسی و مشاوره برگزار گردد به دلیل دخالت غیر قانونی دولت لغو گردیده است، و انتخاباتی غیر قانونی توسط سازمانی بنام سازمان امور دانشجویان که در قانون سازمان فاقد جایگاه می باشد در جای خود باقی و مشغول فعالیت هستند، لذا مسائلی که در این زمینه نیاز به پاسخگویی است جهت رفع ابهام از برگزار کنندگان انتخابات غیر قانونی تاریخ ۲۷ ام مرداد اعلام می گردد.

۱) نحوه ثبت نام از کاندیدای انتخابات (از آنجا که سازمان نظام متولی امور اعضای خود می باشد، و اطلاع رسانی از طریق سایت سازمان نظام انجام گردیده است، که منجر به کاندید شدن بالای ۳۰۰ نفر از اعضا شده است) تکلیف کاندید شدن این اعضا به چه شکل می باشد؟ چرا به سازمان نظام روانشناسی و مشاوره اجازه داده نمی شود اسامی اعضای کاندید شده توسط را اعلام کند؟

۲) بررسی صلاحیت متقاضیان شورای مرکزی و بازرسان انتخابات سازمان امور دانشجویان(۲۷ مردادماه): سازمان امور دانشجویان از چه طریقی صلاحیت متقاضیان را مورد ارزیابی قرار داده است؟آیا جنابعالی  صلاحیت اخلاقی و انضباطی همه تایید شدگان را عهده دار می شوید؟

۳) با مشاهده افراد کاندید شده در لیست اعلامی سازمان امور دانشجویان(انتخابات ۲۷ مرداد) برای انتخابات،  مشاهده می شود که افراد با سابقه روانشناسی و مشاوره معدودی برای انتخابات ثبت نام نموده اند، که عملا انتخاب شورای مرکزی ضعیف، منجر به منزوی شدن سازمان خواهد شد چرا که سازمان علاوه بر ارائه خدمات به اعضای خود، باید نقش دیپلماسی جهت ارتقای سلامت روان جامعه خواهد داشت، تضعیف شورای مرکزی قدرت بازدارندگی برای دیپلماسی در فضای سیاسی جامعه خواهد شد.

۴) جدیدا اطلاع رسانی از طریق پیامک و تماس جهت برنامه های سازمان امور دانشجویان در حال انجام است، اطلاعات اعضای سازمان نظام روانشناسی و مشاوره چگونه در اختیار این سازمان قرار گرفته است؟

۵) هزینه انتخابات ۲۷ مرداد، اطلاع رسانی و پیام رسانی و برگزاری همایش و …از کجا تامین می گردد؟  آیا از منابع دولتی سازمان امور دانشجویان است؟ یا منابع شخصی، که نیاز به اطلاع رسانی دارد؟

۵) رکن اصلی هر انتخاباتی هیئت اجرایی است، جلسات هیئت اجرایی انتخابات ۲۷ مرداد توسط سازمان امور دانشجویان آیا برگزار شده است، مستندات برگزاری آن کجا منتشر شده است؟ چگونه بدون تشکیل جلسات  هیئت اجرایی انتخابات در حال برگزاری است؟

۶)با پرسش از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گردهمایی روز چهارشنبه بدون اطلاع و اجازه این سازمان می باشد، آیا استفاده از نام سازمان نظام در برگزاری گردهمایی تخلف نیست؟

۷. دخالت افراد غیر مسئول در برگزاری و ارسال توییت در خصوص انتخابات همچون جناب سیاح از وزارت اقتصاد و جناب شمسی پور از وزارت علوم به چه دلیل و با چه اهدافی صورت می گیرد؟

 ۸. شما بعنوان پاسخگوی همه نهادهای ذیربط به چه دلیل تاکنون هیچ تلاشی برای حل مشکل و رفع اختلاف موجود علیرغم مصوبه غیرقانونی دولت که مجلس شورای اسلامی هم به غیر قانونی بودن آن اذعان دارد نکرده اید و اصرار بر ادامه این  تخلف و تضییع حقوق اعضا را دارید.

باتشکر

انجمن صنفی کارفرمایی مراکز روانشناسی و مشاوره کشور»

پایگاه خبری «بهروان نیوز» آمادگی دارد تا در جهت آگاهی رسانی و شفاف سازی، با افراد ذی‌ربط و مرتبط در زمینه پنجمین دوره انتخابات گفت و گو کرده و با ارائه مدرک اطلاعات را بازنشر نماید.

نویسنده
فاطمه فلاح
مطالب مرتبط
  • دیدگاه‌هایی که حاوی ناسزا و افترا است، به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • برای بهتر و روان‌تر خوانده شدن دیدگاه شما، بهتر است از متن به صورت فارسی استفاده کنید نه با حروف فینگلیش
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به دیدگاه دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *