کارگاه‌های روانشناسی ویژه عموم 18 مرداد 1402 - 11 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
در گردهمایی مشاوران و روانشناسان مطرح شد؛

دو انتخابات نداریم

سید حسین سلیمی، رئیس هیات اجرایی مرکزی انتخابات سازمان نظام روانشناسی در گردهمایی مشاوران و روانشناسان با موضوع انتخابات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره اعلام کرد: دو انتخابات نداریم و ۲۰ مرداد انتخاباتی برگزار نخواهد شد.

به گزارش بهروان نیوز، رئیس هیات اجرایی مرکزی انتخابات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، در پاسخ به سوال خبرنگار «بهروان نیوز» درخصوص قانونی اعلام شدن انتخابات ۲۰ مرداد ماه توسط مجلس شورای اسلامی، گفت: دو انتخابات نداریم و ۲۰ مرداد انتخاباتی برگزار نخواهد شد. در همان ابتدا آیین نامه هیات دولت را در مجلس پیگیری کردند و مجلس نسبت به آن ایراداتی گرفت (طبق قانون مجلس، اصلاحیه ایرادات باید در همان جایی که مصوب شده است، صورت بگیرد). ایرادات آیین نامه به هیات دولت بازگشته، اصلاحیات توسط هیات دولت انجام و مجدد به مجلس ارجاع داده شد. طبق مسائل حقوقی، زمانی که اصلاحیه زده شود، قانون اصلاحیه تا زمانی که لغو نشده، معتبر است. بر این اساس، هیات دولت و مسئولین این انتخابات را معتبر و قانونی اعلام نکردند و دولت به دلیل طولانی شدن انتخابات، اعلام کرده است که انتخابات هرچه سریع‌تر باید برگزار شود.

در ادامه ابراهیم نعیمی، دبیر هیات نظارت مرکزی انتخابات سازمان، درباره تامین بودجه انتخابات توضیح داد: قانون صریحا اعلام کرده که پرداخت هزینه انتخابات برعهده سازمان نظام روانشناسی است؛ منتهی به این دلیل که ما در یک بن بست به شرایط  موجود رسیدیم، هیات وزیران تکلیف کرده است که وزارت علوم صفر تا صد هزینه‌ها را پرداخت و بعد از انتخابات، طبق فاکتور هزینه‌ها را از سازمان نظام دریافت کند.

نعیمی همچنین افزود: اعضای هیات اجرایی مرکزی که در آیین نامه اولیه هیات دولت مصوب شده بود، دکتر سلیمی به عنوان نماینده وزیر علوم و رئیس هیات اجرایی مرکزی، حامد مصلحی به عنوان نماینده وزارت بهداشت، دکتر دلیلی به عنوان معاون اجرایی، مالی و پشتیبانی، دکتر صیرفی به عنوان معاون امور استان‌ها بودند و نماینده شورای مرکزی نیز معرفی نشد. این افراد در جلسه اول  که 24 اردیبهشت ماه برگزار شد، شرکت کردند؛ یعنی دکتر سلیمی طی نامه‌ای از آن‌ها درخواست کرد که در جلسه 24 اردیبهشت در دفتر وزارتی حضور داشته باشند؛ آنها در جلسه اول حاضر شدند اما از جلسات بعد شرکت نکردند.

با توجه به صحبت‌های دکتر سلیمی و دکتر نعیمی در این گردهمایی در خصوص عدم همکاری سازمان نظام روانشناسی، بهروان نیوز آمادگی دارد تا در جهت شفاف سازی، با افراد ذی‌ربط و مرتبط در این زمینه گفت و گو کرده و با ارائه مدرک اطلاعات را بازنشر نماید.

خبرنگار: فاطمه فلاح

نویسنده
فاطمه فلاح
مطالب مرتبط
  • دیدگاه‌هایی که حاوی ناسزا و افترا است، به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • برای بهتر و روان‌تر خوانده شدن دیدگاه شما، بهتر است از متن به صورت فارسی استفاده کنید نه با حروف فینگلیش
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به دیدگاه دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *