اخبار 18 مرداد 1402 - 11 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0
به بهانه ادعای غیرقانونی بودن دو تاریخ 20 و 27 مرداد توسط هیات بازرسان دوره چهارم

این رشته سر دراز دارد!

ظاهرا اختلافات بر سر پنجمین دوره انتخابات شورای مرکزی و هیات بازرسان تمامی ندارد و در حالی که انجمن روانشناسی ایران 12 مرداد ماه، طی نامه‌ای خواستار ادغام دو انتخابات شده بود، سه تن از اعضای هیات بازرسان دوره چهارم نامه‌ای به رئیس جمهور نوشته و در آن ضمن غیرقانونی اعلام کردن این دو تاریخ، خواستار انتخاب یک تاریخ جدید جهت برگزاری انتخابات دوره پنجم شده‌اند.

به گزارش بهروان نیوز، روز جمعه 13 مرداد ماه، انجمن روانشناسی ایران، اطلاعیه‌ای تحت عنوان «نامه انجمن روان‌شناسی ایران به رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران در خصوص انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره» منتشر کرد که در آن ضمن ابراز نگرانی از ادامه روند وضع موجود، رفع تفرقه، ایجاد تفاهم بین اعضای سازمان و انتخاب یک تاریخ جدید خواستار برگزاری جلسه‌ای با حضور وزیر علوم، ارکان تاثیرگذار سازمان و هیات‌های مرکزی دو انتخابات، شد.

 

روز شنبه 14 مرداد ماه، یک روز پس از نامه انجمن، دکتر جواد خلعتبری (عضو هیات بازرسان دوره چهارم سازمان) در صفحه اینستاگرام خود اطلاعیه‌ای منتشر کرد. در این اطلاعیه آمده است که برگزاری انتخابات توسط شورای مرکزی فعلی و رئیس سابق سازمان در تاریخ 20 مرداد دارای اشکالات جدی بوده و هیات بازرسان نمی‌توانند صحت فرایند انتخابات را احراز کنند. همچنین درخصوص برگزاری انتخابات توسط وزارت علوم در تاریخ 27 مرداد و تدوین آیین نامه برگزاری آن انتخابات در هیات دولت به دلیل مغایرت با قانون سازمان نظام، این انتخابات را نیز غیر قانونی خواند. لذا هیات بازرسان راه برون رفت از این وضع را برگزاری مجمع عمومی و یا نظر سنجی از اعضای این سازمان پیشنهاد نمود.

قابل ذکر است که متن این اطلاعیه را علیرضا آقا یوسفی، ناصر صبحی قراملکی و جواد خلعتبری که عضو هیات بازرسان دوره چهارم سازمان هستند، امضا کرده‌اند.

با توجه به انتشار این مکاتبات رشته تعارضات بر سر انتخابات درازتر شده است. اکنون که انجمن روانشناسی خواستار رفع کدورت و ادغام دو انتخابات 20 و 27 مرداد شده است، آیا این اقدام کمکی به باز کردن گره این کلاف سردرگم خواهد نمود یا بدتر آن را کورتر خواهد کرد؟ علاوه‌ بر این، اطلاعیه اعضای هیات بازرسان کار را به کجا خواهد رساند؟

 

خبرنگار: فاطمه فلاح

همچنین بخوانید:

یک سازمان، دو انتخابات!

نویسنده
فاطمه فلاح
مطالب مرتبط
  • دیدگاه‌هایی که حاوی ناسزا و افترا است، به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • برای بهتر و روان‌تر خوانده شدن دیدگاه شما، بهتر است از متن به صورت فارسی استفاده کنید نه با حروف فینگلیش
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به دیدگاه دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *