اخبار 28 تیر 1402 - 12 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

 بیانیه انجمن مطالعات روان درمانی ایران درخصوص پنجمین دوره انتخابات شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره

به گزارش بهروان‌نیوز به نقل از انجمن مطالعات روان‌درمانی ایران، این انجمن بیانیه‌ای در خصوص پنجمین دوره انتخابات شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره منتشر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

«با حمد و سپاس خداوند متعال، قانون تشکیل سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران در جلسه مورخ بیست هفتم فروردین ماه یک هزار و سیصد و هشتاد و دو مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 1382/02/09 به تایید شورای محترم نگهبان رسید. سازمان مذکور مسئولیت ارتقاء رشته، حمایت از حقوق مراجعین و روانشناسان و مشاوران را بر عهده دارد، یک سازمان غیر دولتی و مستقل است. تصویب این قانون در نوع خود از بهترین مصوبات مجلس شورای اسلامی محسوب می‌گردد. هویت بخشیدن و اشتغال‌زایی و توجه آحاد جامعه به مسائل روانشناسی و مشاوره از نتایج قانون تشکیل سازمان محسوب می‌گردد، در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی در عرصه‌های مختلف به وقوع پیوسته است که ضرورت دارد در این مقطع مهم تاریخ روانشناسی و مشاوره کشور که مورد هجمه و حمله فرصت طلبان تمامیت خواه قرار گرفته است، روانشناسان و مشاوران وحدت خود را حفظ کرده و از اختلاف پرهیز نمایند چرا که کشتی سازمان در دریای متلاطم و مواج پیشتر و بیشتر از هر امری نیازمند وحدت، همدلی و همراهی همه اعضاء است.

انجمن مطالعات روان درمانی ایران اعتقاد دارد، انجمن‌های علمی باید فعالیت‌های خود را بر ارتقاء علمی و تخصصی اعضاء متمرکز نمایند و از ورود به دسته بندی‌های جناحی اکیداً خودداری نمایند و از تبدیل شدن به حزب سیاسی یا بنگاه اقتصادی اجتناب نمایند در عین حال از استقلال و حاکمیت اعضاء بر این سازمان مردمی و تخصصی حمایت نمایند. امیدواریم انتخابات 1402/05/20 که ریاست محترم مجلس شورای اسلامی صحه بر قانونی بودن آن گذاشته است پایانی باشد بر همه اختلاف سلیقه‌ها و در کنار یکدیگر برای اعاده حقوق روان‌شناسان و مشاوران تلاش نمائیم و انتخابات اعلامی دولتی 1402/05/27 که ریاست محترم مجلس شورای اسلامی غیر قانونی بودن آن را اعلام داشته است، می‌تواند نقطه مشترکی داشته باشد که همه ظرفیت‌ها جهت برگزاری انتخاباتی پرشکوه، سالم و بی‌طرف با ثبت نام مجدد و تاریخ برگزاری واحد مورد توافق گرد هم آورد و نتیجه آن انتخاب افرادی متعهد، متخصص، سالم، کارآمد و صادق به عضویت شورای مرکزی و هیئت بازرسان است که در چهار سال آینده هوشمندانه سازمان را به جایگاه رفیع خود راهبری نماید.»

 

همچنین بخوانید: 

تمدید۲۴ ساعته ثبت نام پنجمین دوره انتخابات شورای مرکزی و هیأت بازرسان سازمان نظام روانشناسی و مشاوره
نویسنده
ادمین
مطالب مرتبط
  • دیدگاه‌هایی که حاوی ناسزا و افترا است، به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • برای بهتر و روان‌تر خوانده شدن دیدگاه شما، بهتر است از متن به صورت فارسی استفاده کنید نه با حروف فینگلیش
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به دیدگاه دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *