اخبار 25 تیر 1402 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0
در نشست «هم‌اندیشی تجهیزات شناختی» مطرح شد؛

حمایت‌های ستاد علوم شناختی در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی/ کمک به برطرف شدن موانع صادراتی تجهیزات شناختی/ ویدئو

نشست «هم‌اندیشی تجهیزات شناختی» دیروز با حضور فعالین این حوزه با محوریت توسعه زیست بوم شناختی در سه بخش، در سالن شیخ بهایی صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی برگزار شد.

ستاد علوم شناختی

در این نشست که با محوریت توسعه زیست بوم شناختی برگزار شد، ابزارهای حمایتی ستاد، جهت توسعه کسب‌وکارهای شناختی، معرفی کارگروه توسعه زیست بوم، معرفی خدمات و حمایت‌های کارگروه توسعه زیست بوم شناختی در راستای توانمندسازی، دریافت تسهیلات و سرمایه‌گذاری و نیز آشنایی با فرآیندهای ثبت درخواست مرتبط تشریح و مورد تبادل نظر و گفت و گو قرار گرفت. 

به گزارش بهروان‌نیوز، در بخش اول این جلسه دکتر عزیزی به معرفی ستاد علوم شناختی پرداخت که طی آن آیین‌نامه‌های ستاد معرفی شدند و به این نکته اشاره شد که ستاد در سال جاری و سال‌های پیشِ رو به دنبال افزایش حمایت‌ها و فعالیت‌های حوزه شناختی است.

در بخش دوم، دکتر مقامی پژوهش‌های انجام شده در حوزه فناوری‌های شناختی را معرفی کرد. در این بخش به آزمایشاتی که روی مغز و کنترل آن با الکترودها در مرحله حیوانی در کشورهای مختلف در حال انجام است اشاره شد و از نتایج خوب تجهیزات شناختی ایرانی در آزمایشات بالینی صحبت شد.

در سومین بخش نیز برنامه‌ها و تسهیلات ستاد در حوزه شناختی توسط دکتر جندقی اعلام شدند. یکی از حمایت‌های مورد تاکید ستاد شرکت در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی بود که اشاره شد به تناسب شرایط نمایشگاه با معیارهای ستاد تا 90 درصد از هزینه‌های شرکت در نمایشگاه توسط ستاد پرداخت خواهد شد.

پایان این نشست با پرسش و پاسخ و ارائه پیشنهادات شرکت‌های فعال در حوزه کسب و کارهای شناختی همراه بود.

از جمله پیشنهاداتی که در این نشست مطرح شد، کمک به برطرف شدن موانع صادراتی تجهیزات شناختی و روابط بین‌المللی بین ایران و دیگر کشورها در این حوزه بود.

همچنین بخوانید:

علوم شناختی چیست؟/ ویدئو 
نویسنده
ادمین
مطالب مرتبط
  • دیدگاه‌هایی که حاوی ناسزا و افترا است، به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • برای بهتر و روان‌تر خوانده شدن دیدگاه شما، بهتر است از متن به صورت فارسی استفاده کنید نه با حروف فینگلیش
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به دیدگاه دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *