اخبار 18 تیر 1402 - 12 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

ملغی شدن ثبت‌نام اعلامی براساس آیین‌نامه هیات وزیران

جوابیه

به گزارش بهروان‌نیوز، روز گذشته خبرگزاری ایسنا خبری مبنی‌بر «ثبت‌نام ۲۰۰ نفر در انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور» منتشر کرد. همچنین در این خبر سید حسین سلیمی رئیس سابق هیات اجرایی انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور اعلام کرده است که افرادی که پیش‌تر عضو سازمان بوده‌اند اما تاریخ عضویت آن‌ها منقضی شده هم بدون نیاز به تمدید این تاریخ می‌توانند در روز انتخابات به کاندیداهای مد نظر خود رای دهند.

از این‌رو روابط عمومی سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور، متنی را در پاسخ به این خبر منتشر کرده است. متن این جوابیه به شرح زیر است:

«مدیرمسئول محترم خبرگزاری ایسنا
باتوجه به خبر شنبه هفدهم تیرماه ۱۴۰۲ دسته‌بندی خانواده با کد خبر ۱۴۰۲۰۴۱۷۱۰۳۱۹ در آن خبرگزاری با عنوان ثبت‌نام ۲۰۰ نفر در انتخابات نظام روان‌شناسی/ برگزاری انتخابات در مرداد ماه، خواهشمند است برطبق قانون مطبوعات جوابیه سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره در همان صفحه و تیتر منتشر شود.

به اطلاع جامعه فرهیخته روان‌شناسی و مشاوره می‌رساند؛ ثبت‌ نام انجام شده توسط عواملی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دلیل عدم تشکیل هیأت اجرایی مرکزی غیرقانونی است. علاوه‌بر آن، آیین‌نامه تصویبی هیأت وزیران توسط ریاست محترم مجلس شورای اسلامی ملغی الاثر شده است. نامه ریاست مجلس مصوبه و قانون است؛ بنابراین اظهارات سلیمی رئیس سابق هیأت اجرایی آیین‌نامه هیأت وزیران مبتنی‌بر قانون نیست، در صورتی که هیأت وزیران اصلاحاتی مطابق قانون تشکیل سازمان با مرجعیت شورای مرکزی ارائه کنند، شامل ثبت‌نام آئین‌نامه قبلی نمی‌شود. بنابراین ثبت نام اعلامی فاقد وجاهت قانونی است و سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره به‌زودی با دستورالعمل شورای مرکزی انتخابات را برگزار می نماید.»

 

 

نویسنده
ادمین
مطالب مرتبط
  • دیدگاه‌هایی که حاوی ناسزا و افترا است، به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • برای بهتر و روان‌تر خوانده شدن دیدگاه شما، بهتر است از متن به صورت فارسی استفاده کنید نه با حروف فینگلیش
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به دیدگاه دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *