اخبار 14 اسفند 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

معاون وزير ارتباطات: ساترا اجازه ندهد شبكه‌ها آلوده شوند

انصاری

علی‌اصغر انصاری به این نكته اشاره كرد كه ما در بحث تقویت زیرساخت‌ها كمك می‌كنیم (ساترا) و از سازمان تنظیم و مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر این درخواست را داریم اجازه ندهد با مطالب محتوایی نادرست، محیط پلتفرم‌ها را آلوده كنند.

به گزارش بهروان نیوز، به نقل از ستاد خبری نمایشگاه رصتا، علی‌اصغر انصاری معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات در جریان بازدید از غرفه‌های نمایشگاه سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر تأكید كرد: ما در این تعاریفی كه در شبكه ملی اطلاعات داریم فقط دنبال توسعه زیرساخت نیستیم. در وزارت ارتباطات مسئول توسعه زیرساخت هستیم. اما در یك روال عرضه و تقاضا باید توجه داشت تا محتوای سالم با رده‌بندی مشخص و تنظیم شده برای مخاطب تولید شود.

وی افزود: در چند سال گذشته به موازات توسعه زیرساخت یعنی نسل سوم و چهارم، موبایل و گوشی‌های هوشمند به راحتی در اختیار مردم قرار گرفت. پلتفرم‌های ارائه خدمات وی‌اودی و آی‌پی‌تی‌وی در كشور راه افتاد اما ما نتوانستیم‌ به موازاتش محتوایی مناسب و سالم در اختیار مردم قرار دهیم. این كار بسیار ارزشمندی است که با پیشتازی ساترا آغاز شده و ما باید از مجموعه‌هایی كه در چارچوب معیارها و ضوابطی كه به عنوان ارزش‌های ایرانی اسلامی تأیید می‌شود، حمایت كنیم.

معاون وزیر ارتباطات به این نكته اشاره كرد: مجموعه ساترا مبدعِ این نمایشگاه است؛ وظیفه مهمی كه برعهده همه ما قرار دارد آن است که باید محیط را سالم كنیم. ارائه آثاری که از طریق فیلم‌های دوبله شده و فیلم‌های داخل كشور تولید می‌شود لازم است در یك فرآیند سالم‌سازی مورد توجه قرار گیرد تا هر محتوایی در شبكه توزیع نشود. ضمن اینكه زیرساخت‌ها و تولیدكنندگان محتواهای ارزشمند را حمایت می‌كنیم كه هر یک بازاری را در اختیار بگیرند. از طرفی با ابزارهای فناورانه و هوش مصنوعی، محتواهای ناسالم را از شبكه حذف كنیم و یا اصطلاحاً سالم‌سازی كنیم.

وی خاطرنشان كرد: به نظرمن این نمایشگاه و نمایشگاه‌هایی كه در این موضوع كار می‌كنند حتماً باید استمرار پیدا كنند و مسئولان هم باید در این نمایشگاه توجیه شوند با نیازمندی مخاطبانی که دف محصولات تولید شده هستند آثارشان را مناسب سازی و ارائه دهند.

انصاری در خصوص اینكه وزارت ارتباطات چه كمكی می‌تواند به تقویت جریان رسانه‌های فضای‌مجازی و پلتفرم‌های نمایش‌خانگی داشته باشد، افزود: وزارت ارتباطات خودش مستقیم كار خاصی نمی‌كند. اپراتورهایی كه در حوزه ارتباطات با ما كار می‌كنند و در واقع رگولاتوری آن حوزه را در اختیار داریم اولاً توجیه شوند خدماتی كه در لایه محتوا لازم است را توسعه بدهند؛ سپس آنها باید ضوابط فرهنگی و محتوایی را بپذیرند. یعنی به هر قیمتی این‌ها محتوا و ترافیك را تولید نكنند.

وی تصریح كرد: یكی از وظایف مهم وزارت ارتباطات توسعه زیرساخت است. با بنیاد بازی‌های رایانه‌ای، ساترا و سازمان تبلیغات برخی مدل‌های اقتصادی را با همدیگر شروع كردیم. تا بتوانیم زیرساخت ارائه بدهیم و هم تسهیلات در اختیار تولیدكنندگان و خدمات محتوایی ارائه کنیم كه در واقع بازار و فعالیت اقتصادی شكل بگیرد.

معاون وزیر ارتباطات در پایان خاطرنشان كرد: ما در مقایسه با محتواهای غیرتأیید شده اگر بخواهیم این مجموعه‌ها را به حال خودشان رها كنیم با فعالیت‌های مواجه می شویم که توجیه اقتصادی ندارد. ما برای اینكه بتوانیم حمایت خود را در مسیر بازاریابی هدایت کنیم باید بر همین مسیر تاکید کرده و گام برداریم. برای این مهم زیرساخت‌های خوب در اختیار محتواهای داخلی قرار می‌دهیم كه بتوانند بازار را در اختیار بگیرند و كار اقتصادی شكل بگیرد.

نویسنده
ادمین
مطالب مرتبط
  • دیدگاه‌هایی که حاوی ناسزا و افترا است، به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • برای بهتر و روان‌تر خوانده شدن دیدگاه شما، بهتر است از متن به صورت فارسی استفاده کنید نه با حروف فینگلیش
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به دیدگاه دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *